«Дакар»-2019, авто/SSV, день 3: п’ятеро на одного

Вже на що вчорашні події в заліку мотоциклів були запаморочливими (один тільки безглуздий сход Хоана Барреди Борта чого вартий!), але «рубка» в рядах автомобілістів перевершила всі, навіть найбільш похмурі очікування… А гонка тільки набирає хід – позаду тільки три етапи і приблизно чверть бойової дистанції. І це при тому, що день відпочинку заплановано тільки в суботу – щоб дістатися до нього, потрібно ще подолати «марафонську зв’язку» в четвер-п’ятницю, тобто відразу два етапи поспіль без повноцінного сервісу між ними (будь-яку поломку доведеться усувати своїми силами). Якщо на трьох перших етапах з відносно скромною дистанцією спецділянок (від 84 км до 342 км) вже отримали стільки подій, то чого ж чекати від маршруту з допами довжиною в 400-500 км?! Може, організатори не будуть вже надто відверто знущатися і запропонують учасникам трасу трохи легше – щоб зберегти хоча б половину каналу? Чи все ж буде справжнісінький жах?

Намагатися якось методично змалювати події вчорашнього дня, з повним дотриманням хронології – завдання майже безнадійне… Простіше просто перерахувати те, що найчастіше потрапляло в центрі уваги глядачі і преси. Як і у мотоциклістів, третій етап розпочався з того, що екіпажам на автомобілях теж довелося як слід скуштувати всі «смаколики» навігаційних загадок в тумані… Першим приклад подав Себастьян Льоб – він приблизно півгодини кружляв у пошуках вірного шляху (попутно ельзасец намагався якось поберегти двигун, який почав трохи дивно поводитися). Однак в порівнянні з деякими своїми суперниками Льоб був справжнім щасливчиком – хай навіть він втратив близько сорока хвилин, але все одно втримався в Топ-10 і поки зберігає шанси на подіум. Іншим так не пощастило… Спочатку постраждав Карлос Сайнс (Mini JCW Buggy) – іспанець на добрячій швидкості влетів у велику яму, розтрощив підвіску, лагодив її в польових умовах і втратив чотири години. Щось подібне сталося і з Гініелем де Вільєрсом – південноафриканець приземлився точно на схований в піску валун і приклався захистом двигуна. Фінішував вже на буксирі у технічки, програвши більше чотирьох годин. Отже, мінус два претенденти на перемогу – Сайнс з де Вільєрсом впали в кінець четвертого десятка…

Зате Стефан Петерансель нарешті продемонстрував потенціал прототипу Mini JCW Buggy – француз виграв етап (одночасно відзначив ювілей у вигляді 75 перемог на спецдільницях) і миттєво відіграв десять позицій (перебрався з тринадцятого на третє місце). Отже, Стефан цілком готовий до того, щоб виграти свій 14-й за рахунком «Дакар» – поки що на його рахунку шість перемог на мотоциклі і сім на автомобілі. На позицію лідера знову повернувся Нассер Аль-Аттія (Toyota Hilux), але на катарця зараз чекають дуже непрості часи – адже за ним йдуть відразу п’ять екіпажів X-raid, які вже давно сплять і бачать, як нарешті повернути німецьку команду на вершину після трьох років поразок від Peugeot Sport… Вчорашня «трилер-карусель» стала просто чудовим подарунком для багатьох приватних екіпажів, які під цей галас акуратно просочилися в Топ-10 – особливо порадували поляк Арон Домжала (вперше стартував на «Дакарі») і литовець Бенедіктас Ванагас, які змогли продертися в Топ-10 як на етапі, так і в загальному заліку! Можна тільки уявити, які битви спалахнуть якраз на «кордоні» між першим і другим десятками – адже претендентів на місце в Топ-10 зараз повний кошик!

Події в заліку SSV/UTV тішать – нарешті з’явилася справжня конкуренція, завдяки чому навіть після трьох непростих етапів група лідерів досі тримається лише в кількох хвилинах один від одного. Наочний приклад – Рейналду Варела вчора програв переможцю етапу чверть години (ніби не так й багато), чого цілком вистачило, щоб лідер гонки миттєво вилетів з Топ-3 і опинився четвертим. Не порівняти з тим, що відбувалося рік чи два тому, коли можна було програти на допі більше півгодини і все одно залишитися на тій ж самій позиції… Слід також визнати, що клас легких баггі дійсно став відмінною проміжною сходинкою між мото-квадроцикламі і автомобілями. Що і підтверджує загальний залік в цій категорії після трьох етапів – трійка лідерів зараз складається з двох екс-мотоциклістів (Франсіско Лопес, Герард Фаррес Гуелль) і екс-квадроцікліста (Сергій Карякін у 2017 році виграв «Дакар» на квадроциклі). Та й два етапи з трьох виграли саме Лопес з Фарресом…

Автомобілі, день 3 (Сан-Хуан де Маркона – Арекіпа, СД 331 км)
1. Петерансель/Кастера (F, Mini JCW Buggy) 3:54.31
2. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) +3.26
3. Пшигоньскі/Колсул (PL/B, Mini JCW Rally) +11.47
4. Аль-Раджі/Готтшальк (SA/D, Mini JCW Rally) +12.50
5. Рома/Харо (E, Mini JCW Rally) +18.12
6. Депре/Коттре (F, Mini JCW Buggy) +28.04
7. Тен Брінке/Пансері (NL/F, Toyota Hilux) +31.45
8. Домжала/Мартон (PL, Toyota Hilux Overdrive) +33.16
9. Прокоп/Томанек (CZ, Ford Raptor RS CC) +34.39
10. Ванагас/Розвадовскі (LT/PL, Toyota Hilux Overdrive) +39.24

Автомобілі, становище після трьох етапів
1. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 8:34.08
2. Аль-Раджі/Готтшальк (SA/D, Mini JCW Rally) +6.48
3. Петерансель/Кастера (F, Mini JCW Buggy) +7.03
4. Рома/Харо (E, Mini JCW Rally) +12.02
5. Пшигоньскі/Колсул (PL/B, Mini JCW Rally) +13.45
6. Депре/Коттре (F, Mini JCW Buggy) +24.40
7. Тен Брінке/Пансері (NL/F, Toyota Hilux) +25.21
8. Льоб/Елена (F/MC, Peugeot 3008 DKR) +37.59
9. Домжала/Мартон (PL, Toyota Hilux Overdrive) +42.56
10. Ванагас/Розвадовскі (LT/PL, Toyota Hilux Overdrive) +49.20

SSV/UTV, день 3 (Сан-Хуан де Маркона – Арекіпа, СД 331 км)
1. Фаррес/Оліверас (E, Can-Am Maverick X3) 4:35.58
2. Лопес/Леон (RCH, Can-Am Maverick X3) +2.03
3. Карякін/Власюк (RUS, Can-Am Maverick X3) +4.42

SSV/UTV, становище після трьох етапів
1. Лопес/Леон (RCH, Can-Am Maverick X3) 10:00.28
2. Фаррес/Оліверас (E, Can-Am Maverick X3) +3.24
3. Карякін/Власюк (RUS, Can-Am Maverick X3) +8.06

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото X-raid, Twitter (News Turbos), Toyota SA, Can-Am Off-Road

10-01-2019 13505
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца