«Дакар»-2018, вантажівки, день 10/11: «турбулентність»

Навіть не скажеш, де ж найбільша «спека» – в заліку мотоциклістів (де за пару днів встигли жорстоко впасти лідер загального заліку і припинити боротьбу один з претендентів на подіум) або все ж у вантажівок? Якщо ще кілька днів тому в вантажний категорії було щось схоже на якийсь спокій (Едуард Ніколаєв впевнено лідирував і майже на годину випереджав Федеріко Вільягру), то зараз все стрімко перевернулося догори дригом – боротьба за перемогу між КАМАЗ-мастер і Team de Rooy повернулася на «нульову позначку», все треба починати заново, з безліччю спалених нервів і витрачених сил… А закрутилася вся ця халепа якраз на тому злощасному десятому етапі на шляху з Сальти в Белен.

Камазівці під Беленом планували реалізувати приблизно ту ж схему, що і Peugeot Sport – випустити вперед лідера і тягнутися за ним для підстраховки на випадок якихось проблем. Але цих неприємностей з самого початку набралася повнісінька торба – пожежа на машині Антона Шібалова, прокол у Айрата Мардєєва, два проколи і поломка редуктора у Едуарда Ніколаєва… І всі плани на етап миттєво «розповзлися». Тим часом в Team de Rooy швидко спіймали темп і почали «ламати під себе» ситуацію в гонці – справжнім «локомотивом» став Тон ван Генугтен, який набрав ураганний темп і швидко розташувався за спиною у Федеріко Вільягри. Поки в КАМАЗ-мастер намагалися відкараскатися від цією купи проблем, дует на Iveco Powerstar зробив переможний дубль на етапі, а Вільягра скоротив своє відставання від Ніколаєва до 25 хвилин.

Зазвичай після таких авралів приходить час на невелике затишшя, яке дозволяє всім трохи перевести дух і підготуватися до наступних боїв. Але тільки не в той день, коли подальший маршрут «Дакара» пролягав через пустелю Фіамбала – 280 кілометрів невеликого «піщаного пекла» відпочинком не назве навіть відчайдушний оптиміст. І новини про численні поломки миттєво полетіли цілою зграєю – Тон ван Генугтен зупинився майже на дві години через відмову гідропідсилювача керма (потрібно було відремонтувати насос, залити заново в систему рідину)… Потім прийшла черга Едуарда Ніколаєва (пошкодження карданного валу, екіпажу довелося терміново переставляти аналогічну деталь з машини Айрата Мардєєва) і Дмитра Сотнікова (вихід з ладу зчеплення, заміна окремих вузлів)… А проколи в цій божевільній «запарці», здається, вже ніхто не рахував – мінімум одна заміна пробитого колеса на етапі вважалася нормою, про яку навіть згадувати не варто.

І на фініші цього феєричного етапу всі стали очевидцями грандіозного видовища – боротьби за перемогу на спецділянці між Федеріко Вільягрою (Iveco Powerstar) і Сергієм Вязовічем (MAZ 5309 RR), яка буквально на останніх кілометрах завершилася на користь екіпажу МАЗ-СПОРТавто! Є перша перемога білоруської марки на етапі «Дакара»! Правда, для підтвердження цієї події довелося довгенько чекати, поки не фінішував Мартін Коломи (Tatra Phoenix) – чех стартував майже на три години пізніше групи лідерів і протягом етапу показував найкращі часи. Але на фінальному фрагменті Коломи збився з темпу, після чого стало ясно – Сергій Вязовіч і МАЗ виграли етап! Новим лідером в загальному заліку став Федеріко Вільягра – не завадили навіть 15 хвилин штрафу (на попередньому етапі через поломку обмежувача хід підвіски перевищував допустимі межі). Правда, його перевага становить лише 67 секунд – тобто трилер ще триває!

Вантажівки, день 10 (Сальта – Белен, СД 373 км)
1. Ван Генугтен/Дер Кіндерен/Віллемсен (NL/NL/B, Iveco Powerstar) 5:31.49
2. Вільягра/Торласкі/Жакопіні (RA, Iveco Powerstar) +0.33
3. Вязовіч/Гаранін/Жигулін (BY, MAZ 5309 RR) +10.55
4. Ніколаєв/Яковлев/Рибаков (RUS, KAMAZ 4326) +22.14
5. Мардєєв/Свістунов/Беляєв (RUS, KAMAZ 4326) +24.34
6. Ардавічус/Брьойнкенс/Хьойсман (KZ/B/NL, Iveco Powerstar) +27.16
7. Вишневський/Новіков/Неверовіч (BY, MAZ 5309 RR) +29.23
8. Сотніков/Ахмадєєв/Мустафін (RUS, KAMAZ 43509) +32.02
9. Шолтис/Каліна/Шікола (CZ, Tatra Phoenix) +45.46
10. Коломи/Стросс/Плни (CZ, Tatra Phoenix) +51.51

Вантажівки, день 11 (Белен – Фьямбала – Чилесіто, СД 280 км)
1. Вязовіч/Гаранін/Жигулін (BY, MAZ 5309 RR) 5:14.10
2. Вільягра/Торласкі/Жакопіні (RA, Iveco Powerstar) +1.24
3. Сотніков/Ахмадєєв/Мустафін (RUS, KAMAZ 43509) +28.51
4. Коломи/Стросс/Плни (CZ, Tatra Phoenix) +30.24
5. Хузінк/Бурсен/Русінк (NL, Renault K520) +34.13
6. Ардавічус/Брьойнкенс/Хьойсман (KZ/B/NL, Iveco Powerstar) +36.29
7. Ніколаєв/Яковлев/Рибаков (RUS, KAMAZ 4326) +42.15
8. Мардєєв/Свістунов/Беляєв (RUS, KAMAZ 4326) +55.28
9. Сугавара/Такахаші (J, Hino 500 Series) +1:11.21
10. Ван ден Хьовел/Ван Орт/Ван Рой (NL, Scania Torpedo) +1:11.55

Вантажівки, становище після одинадцяти етапів
1. Вільягра/Торласкі/Жакопіні (RA, Iveco Powerstar) 40:04.27
2. Ніколаєв/Яковлев/Рибаков (RUS, KAMAZ 4326) +1.07
3. Вязовіч/Гаранін/Жигулін (BY, MAZ 5309 RR) +3:07.22
4. Мардєєв/Свістунов/Беляєв (RUS, KAMAZ 4326) +4:40.00
5. Ардавічус/Брьойнкенс/Хьойсман (KZ/B/NL, Iveco Powerstar) +5:28.39
6. Мацік/Томашек/Мрква (CZ, LIAZ 111.154) +5:30.13
7. Ван Генугтен/Дер Кіндерен/Віллемсен (NL/NL/B, Iveco Powerstar) +5:31.08
8. Сотніков/Ахмадєєв/Мустафін (RUS, KAMAZ 43509) +5:52.44
9. Сугавара/Такахаші (J, Hino 500 Series) +6:25.32
10. Хузінк/Бурсен/Русінк (NL, Renault K520) +7:13.09

© Павел Скобленко/Rally.UA
© Фото МАЗ-СПОРТавто (Денис Бушковський), Team de Rooy, КАМАЗ-мастер

18-01-2018 21572
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца