«Дакар»-2018, авто, день 5: етап-феєрверк

Завжди цікаво спостерігати, як за кілька днів майже повністю змінюються критерії оцінки тієї чи іншої гонки. Наприклад, ще кілька місяців тому глядач, розбещений довгими (по 400-500 км) спецділянками на попередніх «Дакарах», міг зневажливо закрутити носом, вивчаючи маршрутний лист марафону 2018 року – особливо якраз ті перші етапи в Перу. Мовляв, що це за допи такі – то 267 км, то 330 км, то 296 км… Малувато буде! Але зараз вже ніхто не скаже подібного – події перших п’яти днів «Дакара» -2018 однозначно переконали багатьох в тому, що не варто оцінювати рівень складності траси лише за кількістю бойових кілометрів.

Як відомо, на п’ятому етапі були запропоновані абсолютно два абсолютно різних маршрути – один для мотоциклів і квадроциклів, інший для автомобілів і вантажівок. Збігів майже не було – різні напрямки, різні місця старту і фінішу… Та й загальний «малюнок» спецділянок помітно відрізнявся. Якщо мотоциклісти мали більш-менш класичний маршрут типу «З пункту А в пункт Б», то траса для автомобілів і вантажівок, здається, мінімум двічі перетинала саму себе – принаймні, схематичне зображення допа на карті найбільше нагадувало «вісімку», яку мінімум один раз зав’язали вузлом. Але найголовніше – майже 85% дистанції проходили в пісках і дюнах (якщо можете уявити собі дюни висотою понад півтора кілометри, з яких, здається, через весь Тихий океан можна було розгледіти навіть Австралію)…

Пригоди не змусили себе чекати. Дуже швидко, один за іншим, в пісках застрягли два Peugeot 3008 DKR Maxi – якщо Карлос Сайнс швидко «викопався» і помчав далі, то Себастьян Льоб (який на цьому етапі стартував першим і змушений був розвідувати шлях для всіх інших) прововтузився довше і втратив близько 25 хвилин. Але це були ще квіточки – через два десятки кілометрів ельзасець на повному ходу буквально «навернувся» в дуже підступну піщану пастку… Є в пустелі такі місця – начебто нічого такого немає, але в якийсь момент земля раптово зникає, як ніби її одним ривком «висмикнули» з-під коліс. Машина тоді навіть не з’їжджає в якусь чергову яму, а просто повисає на частку секунди в повітрі – і вертикально падає кудись далеко вниз. Години через півтора Peugeot 3008 DKR Maxi Леба, який «заклинило» в ямі, вдалося витягнути, але екіпаж вже не мав можливості продовжувати гонку – на жаль, штурман Даніель Елена отримав травму спини…

А далі новини почали сипатися як горох із дірявого лантуха. Мікко Хірвонен (Mini JCW Buggy) на одному спуску мав дуже жорстке приземлення, після чого до самого фінішу переважно боровся з болями в спині. Фіну довелося їхати дуже обережно і долати гребні дюн на першій передачі – внаслідок цього багі Хірвонена на малій швидкості тричі «лягало на черево» і застрягало на вершині дюни… Результат – плюс ще дві години відставання для Мікко. Свою порцію адреналіну отримав і Нассер Аль-Аттія – катарець теж застряг, причому так «вдало», що пошкодив коробку передач. Але відзначилися механіки Нассера, які здійснили невелике диво – в зоні нейтралізації вони в польових умовах за 25 хвилин змінили коробку передач! У загальному заліку ж продовжує лідирувати Стефан Петерансель, який вже на півгодини відірвався від свого одноклубника Карлоса Сайнса, а на третє місце трохи несподівано вирвався Бернхард тен Брінк з Toyota GAZOO Racing SA!

Ось хто вже став чемпіоном «Дакара» по найдурнішим пригодам, так це саудівець Язід Аль-Раджі – пілот X-raid опинився поза конкуренцією у своєрідній номінації «Король пустельного абсурду»! Принаймні, вже два інциденти з його участю назавжди увійдуть в історію «Дакарів». Спочатку Аль-Раджі в неділю, на другому етапі, примудрився в пустелі влаштувати чолове зіткнення зі своїм колегою Борисом Гарафуліком – цей епізод сам по собі нагадує справжній анекдот. Але вчора Язід легко побив власний «рекорд» і тепер увійде в історію «Дакара» як пілот, який зумів на пустельному етапі втопити свою машину в океані! Абсурд, правда? Але факт залишається фактом – частина маршруту проходила по пляжу на березі Тихого океану, Mini JCW Buggy Аль-Раджі опинився занадто близько до лінії прибою… І в якийсь момент екіпаж прогавив велику хвилю, яка накрила машину і буквально змила її в океан – добре хоч, що не затягнула на глибину і не втопила повністю.

У заліку SSV/UTV зараз можна влаштовувати невеликий тоталізатор – перед кожним етапом робити ставки на те, хто виграє день і з якою саме перевагою, а також скільки програє нинішній лідер гонки або переможець попередньої спецділянки… Ось і на п’ятому етапі все в черговий раз встало догори дригом – найкращий час належав бразильцю Рейналдо Варелі, який відразу вийшов на перше місце в загальному заліку, причому з мінімальною перевагою в три хвилини над перуанцем Хуаном-Карлосом Урібе. А ось попередній лідер, француз Патріс Гарруст, швидко скотився на третє місце і відстає вже десь на півтори години – хоча днем раніше випереджав того ж Варелу майже на дві години.

Автомобілі, день 5 (Сан-Хуан де Маркона – Арекіпа, СД 266 км)
1. Петерансель/Коттре (F, Peugeot 3008 DKR Maxi) 2:51.19
2. Тен Брінке/Перен (NL/F, Toyota Hilux 2018) +4.52
3. Де Вільєрс/Фон Зітцевітц (ZA/D, Toyota Hilux 2018) +12.47
4. Сайнс/Крус (E, Peugeot 3008 DKR Maxi) +18.10
5. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux 2018) +24.33
6. Терранова/Грауе (RA, Mini JCW Rally) +24.38
7. Аль-Кассімі/Пансері (UAE/F, Peugeot 3008 DKR Maxi) +25.39
8. Сірежоль/Беген (F, Buggy Cummins LCR30) +33.16
9. Депре/Кастера (F, Peugeot 3008 DKR Maxi) +37.36
10. Пшигоньскі/Колсул (PL/B, Mini JCW Rally) +41.13

Автомобілі, становище після п’яти етапів
1. Петерансель/Коттре (F, Peugeot 3008 DKR Maxi) 13:27.26
2. Сайнс/Крус (E, Peugeot 3008 DKR Maxi) +31.16
3. Тен Брінке/Перен (NL/F, Toyota Hilux 2018) +1:15.16
4. Аль-Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux 2018) +1:23.21
5. Де Вільєрс/Фон Зітцевітц (ZA/D, Toyota Hilux 2018) +1:34.34
6. Аль-Кассімі/Пансері (UAE/F, Peugeot 3008 DKR Maxi) +1:46.48
7. Амос/Делоне (I/F, Buggy SMG) +2:01.57
8. Пшигоньскі/Колсул (PL/B, Mini JCW Rally) +2:16.43
9. Прокоп/Томанек (CZ, Ford F-150 Evo) +2:17.27
10. Сірежоль/Беген (F, Buggy Cummins LCR30) +2:58.22

SSV/UTV, день 5 (Сан-Хуан де Маркона – Арекіпа, СД 266 км)
1. Варела/Гугелмін (BR, Can-Am Maverick X3 Turbo) 3:42.42
2. Урібе Х.-К./Урібе Х. (PE, Can-Am Maverick X3 Turbo) +15.37
3. Пенья/Торнабелль (E, Polaris RZR 1000 XP) +37.55

SSV/UTV становище після п’яти етапів
1. Варела/Гугелмін (BR, Can-Am Maverick X3 Turbo) 21:56.55
3. Урібе Х.-К./Урібе Х. (PE, Can-Am Maverick X3 Turbo) +3.08
3. Гарруст/Грінер (F/CH, Polaris RZR 1000 XP) +1:26.42

© Павел Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter (Dakar), YouTube (Dakar), Peugeot Sport

 

11-01-2018 29713
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца