Croatia Rally: ще один новачок WRC

Цей тиждень несподівано приніс трохи більше новин, ніж очікувалося перед Croatia Rally, третім раундом WRC (22-25 квітня). В якийсь момент на перший план стрімко вискочило повідомлення про чергові зміни в календарі чемпіонату світу – відоме Rally Finland отримає «зсув» на два місяці, тобто з традиційних дат (29 липня – 1 серпня) змагання переїжджає вже на 1-3 жовтня… Причина звична – коронавірусні обмеження в Фінляндії не дозволяють проводити будь-які масові заходи за участю глядачів у період до самого кінця літа. В організаторів вибір був насправді невеликий – або погодитися з перенесенням Rally Finland на пізніші терміни, або провести його в форматі «при порожніх трибунах»… Така новина на пару днів відвернула увагу всіх від подій найближчого майбутнього – тобто від хорватської прем’єри в WRC. Склалася цікава ситуація, коли учасники двічі поспіль стартують на етапах-дебютантах чемпіонату світу – в кінці лютого відбулося Arctic Rally Finland, зараз чекає Croatia Rally, вже третій в історії етап WRC на Балканах (після Acropolis Rally та Rally Bulgaria).

Чимало профільних ЗМІ вже відзначили той факт, що хорватське ралі повинно стати першим за останній рік етапом WRC, в маршруті якого заплановано мінімум 300 км спецділянок. Востаннє таке сталося ще в березні минулого року, коли Rally Guanajuato México стартувало з програмою з 21 допу та майже 325 км бойової дистанції… Правда, скасування фінального дня (за умов стрімкого погіршення коронавірусної ситуації) привело до скорочення дистанції до 250 км – таким чином, останнім раундом WRC, де вдалося «накрутити» понад три сотні кілометрів допів, залишається Rallye Automobile de Monte-Carlo 2020 року (близько 305 км). І тепер наближається Croatia Rally, чий маршрут налічує 20 спецділянок загальною довжиною 300,32 км. При цьому бойова дистанція більш-менш рівномірно розподілена по трьох днях – у п’ятницю 100 км СД, у суботу 120 км плюс майже 80 км у неділю. Загальний характер траси – швидкі дороги з різноманітним асфальтом, стан якого може змінитися в будь-який момент і в будь-якому місці. Зазвичай середня швидкість техніки R5 тут становила близько 100 км/год – ймовірно, що для WRC цей показник може скласти десь 105-110 км/год…

Яким виявиться підсумок чергового протистояння Toyota Gazoo Racing, яка все ще старанно утримує за собою лідерство в особистому та командному заліках, і Hyundai Motorsport – передбачити практично неможливо… Перше з 2019 року класичне асфальтове ралі в WRC (два старти в Монте-Карло та торішня Монца не беруться до уваги), абсолютно нове змагання, на якому ніхто з нинішніх заводських пілотів не виступав – всі ці фактори можуть перетворити Croatia Rally на серйозну лотерею. З чисто логічної точки зору, певна перевага повинна бути на боці команди з Альценау, яка за останні півтора місяця двічі виставила своїх пілотів (Тьєррі Ньовілля, Отта Тянака, Крейга Бріна) на етапах чемпіонату Італії – на відміну від тойотівської команди, де переважно приділяли увагу тестам. На тлі цієї пари фаворитів хорватські перспективи M-Sport Ford WRT виглядають не надто весело – британець Гас Грінсміт вперше стартує зі своїм новим штурманом Крісом Паттерсоном, для француза Адріена Фурмо це буде лише другий в його кар’єрі виступ на автомобілі Ford Fiesta WRC.

Анітрохи не менш цікаві битви очікуються в обох дивізіонах для техніки R5/Rally2. По-перше, у WRC-2 повинні стартувати сім екіпажів, з яких мінімум чотири вважаються головними претендентами на перемогу – Андреас Міккельсен, Мадс Остберг, Теему Сунінен (M-Sport планує забезпечити фіну максимум стартів як на WRC, так і на Rally2) і Микола Грязін (такого гравця зараз дуже важко ігнорувати, особливо після двох його ефектних перемог в Чехії й Угорщини, де він переграв Яна Копецкого та Мадса Остберга)… По-друге, до WRC-3 нарешті почали підтягуватися деякі регулярні учасники цього сезону – поляк Каєтан Каєтановіч (вже оголосив про свій намір поборотися за титул), французи Йоан Россель і Ніколя Кьямен, фін Еміль Ліндхольм. Плюс до цієї компанії намагаються долучитися також інші гравці – британець Кріс Інгрем (чемпіон ERC-2019), японець Хірокі Араі (поки планує міні-програму з чотирьох стартів у WRC-3), 20-річний парагваєць Фабрісіо Сальдівар (цього року вже встиг виступити на п’яти різних ралі вдома та в Європі)… Крім того, є ще й компанія австрійців, з національними чемпіонами Херманном Нойбауером і Нікі Майр-Мельнхоффом.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Mario Pavlović, Hyundai, Twitter (@worldrallymedia)

21-04-2021 12062
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца