Croatia Rally: балканська «карусель»

Ралійний чемпіонат світу поступово набирає швидкість – у минулі вихідні, 21-24 квітня, в Хорватії відбувся вже третій раунд першості. Майже два місяці перерви, які були «розбавлені» лише окремими тестами, тільки збільшили кількість питань і прогнозів… Головне питання – як складеться перший повноцінний асфальтовий етап для усіх трьох заводських команд з їх новою технікою категорії Rally1? Зимові змагання в Монте-Карло та Швеції змогли подарувати лише одне вичерпне враження – поки що до вимог нового технічного регламенту найкраще підготувалися у Toyota Gazoo Racing WRT, завдяки чому фінсько-японська команда на двох перших раундах записала на свій рахунок усі місця на подіумі (друге в Монте-Карло, перше та третє у Швеції) та стала лідером WRC-2022 в особистому (відзначився Калле Рованперя) і командному заліках. Але як складеться для неї асфальтове ралі в Хорватії? Тим більше рік тому Рованперя також прибув на хорватське змагання в ролі лідера чемпіонату світу, але вилетів з траси на першій же спецділянці, після чого фіну майже три місяці ніяк не вдавалося відновити свою впевненість і стабільність (за чотири етапи він спромігся набрати лише 17 очок)…

Цього разу фінському лідеру першості вдалося уникнути такої прикрої пригоди – Рованперя від самого старту перехопив ініціативу, завдяки чому в п’ятницю він виграв шість допів зі восьми та відірвався від найближчих суперників (Отт Тянак і Крейг Брін досить успішно продемонстрували потенціал своїх Hyundai i20 N Rally1 і Ford Puma Rally1) майже на півтори хвилини! Правда, Калле помітно «допомогли» негаразди його основних конкурентів – одноклубник Елфін Еванс на першій же спецділянці спіймав прокол (потім валлієць повторив це «досягнення» на СД4), пізніше подібна прикрість спіткала Отта Тянака, а Тьєррі Ньовіль у п’ятницю нахапав 100 секунд штрафу, з них 60 секунд за перевищення швидкості майже вдвічі (156 км/год замість дозволених 80 км/год), а також зіткнувся з технічними проблемами (через негаразди з генератором на Hyundai i20 N Rally1 екіпаж мусив пхати свій автомобіль майже 800 м до зони сервісу). Здавалося, у п’ятницю Croatia Rally вже назбирало повний «кошик» пригод – зазвичай за таких обставин подальший перебіг подій перетворюється на виснажливу позиційну боротьбу… Але суботня частина перевершила всі сподівання та влаштувала трилер!

Свої корективи внесла непередбачувана балканська погода, коли за самого ранку трасу накрили дощ і туман – часом видимість на дорогах не перевищувала 20-25 метрів. І негайно почалися пригоди – на першому ж допі в суботу вилетів з траси Олівер Сольберг (на його Hyundai i20 N Rally1 виникла невелика пожежа), що змусило організаторів зупинити змагання та призначити більшості екіпажів розрахунковий час. А в другій половині дні навіть довелося скасувати повторний проїзд спецділянки Platak (15,85 км), бо у цій «молочній імлі» не можна було навіть роздивитися дорогу та хоч якісь орієнтири… І саме в таких умовах несподівано «поплив» Калле Рованперя, який на додачу до втрати темпу ще й «спіймав» прокол – фіну тільки на самому фініші дня вдалося показати кращий час на спецділянці, завдяки чому він зміг завершити суботню частину змагання з відривом близько двадцяти секунд від Отта Тянака (легко порахувати, що примхи погоди та не надто впевнений виступ під дощем коштували Рованпері понад хвилину втраченого часу)… Неділя обіцяла стати цікавою – в боротьбі за перемогу Отт Тянак продовжував тиснути на Калле Рованперю (20 секунд вже не видавалися помітною перевагою), а у бійці за третю позицію Крейг Брін всього лише на п’ять секунд випереджав Тьєррі Ньовілля.

Ранок фінального дня минув досить спокійно – Рованперя начебто тримав удар і навіть збільшив свій відрив від Тянака до півхвилини. Зате тривала запекла боротьба за третій ступінь подіуму – Ньовілль зміг скоротити свої відставання від Бріна до 2,2 секунди. Але передостання спецділянка, Trakošćan – Vrbno (13,15 км), була просто неймовірною – злива буквально «втопила» майже всі екіпажі на техніці Rally1, за винятком Тянака, який показав найкращий час і став новим лідером ралі, випередивши Рованперю на 1,4 секунди! Плюс Крейг Брін втратив майже дві хвилини та віддав місце на подіумі Тьєррі Ньовіллю… Результати цього шаленого СД19 насправді справляли враження – адже на допі у Топ-10 абсолюту опинилися аж сім екіпажів на Rally2, причому два з них (Еміля Ліндхольма та Кріса Інгрема) фінішували у трійці кращих і поступилися лише Отту Тянаку! За таких умов будь-який, навіть найфантастичніший прогноз на підсумки фінального Power Stage, міг стати реальністю… Але на фініші ситуація все ж трохи стабілізувалася – Калле Рованперя зумів перехопити несподівано втрачену напередодні ініціативу, подолав шалений опір Отта Тянака та досяг повного успіху – виграв Power Stage, став переможцем Croatia Rally (перший подібний успіх фіна на асфальті) і суттєво зміцнив своє лідерство в чемпіонаті світу (76 очок проти 47 у Тьєррі Ньовілля)! Окремим сюрпризом став успіх Еміля Ліндхольма, який на Skoda Fabia Rally2 evo став п’ятим в абсолюті на Power Stage та здобув бонусний бал!

Power Stage
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 9.01,8
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) +5,7
3. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +21,9
4. Брін/Нейгл (IRL, Ford Puma Rally1) +22,2
5. Ліндхольм/Хямяляйнен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +25,8

Croatia Rally
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota GR Yaris Rally1) 2:48.21,5
2. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 N Rally1) +4,3
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 N Rally1) +2.21,0
4. Брін/Нейгл (IRL, Ford Puma Rally1) +3.07,3
5. Еванс/Мартін (GB, Toyota GR Yaris Rally1) +3.46,0
6. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota GR Yaris Rally1) +8.08,5
7. Россель/Сарро (F, Citroen C3 Rally2) +10.01,0
8. Каєтановіч/Щепаняк (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +11.01,2
9. Ліндхольм/Хямяляйнен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) +11.11,9
10. Грязін/Александров (404, Skoda Fabia Rally2 evo) +11.48,5

Чемпіонат світу, пілоти (після трьох етапів)
1. Рованперя (FIN) – 76
2. Ньовілль (B) – 47
3. Брін (IRL) – 30
4. Льоб (F) – 27
5. Тянак (EE) – 27
6. Кацута (J) – 26
7. Грінсміт (GB) – 20
8. Ож’є (F) – 19
9. Еванс (GB) – 17
10. Лаппі (FIN) – 15

Кубок виробників (після трьох етапів)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 126
2. Hyundai Motorsport – 84
3. M-Sport Ford WRT – 79
4. Toyota Gazoo Racing WRT NG – 30

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Hyundai, ewrc-results.com

25-04-2022 35870
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца