Чилійські плітки

Останнім часом будь-яка серйозна спроба додати в календар WRC якісь нові етапи за межами Європи майже завжди перетворюється в якусь епопею під назвою «Будемо тягти кандидатів за вуха, поки їх вуха або наші руки не відірвуться»… Можна згадати численні пригоди з проектами раундів у Бразилії (де ралі безнадійно програло чемпіонату світу з футболу та Олімпійським іграм), Південній Африці (кандидатське ралі свого часу стало справжньою катастрофою за рівнем організації та безпеки), Китаї (китайцям мало не силоміць нав’язали раунд WRC, від якого вони в останній момент бадьоро відмовилися). Зараз щось схоже починає відбуватися з Чилі, яке минулого року дебютувало в ралійному чемпіонаті світу та збільшило представництво Латинської Америки в WRC до трьох етапів (в компанії з Мексикою та Аргентиною). Цього року, як відомо, чилійський раунд був стрімко скасований через серйозну соціальну кризу в країні. Але зараз вже складається враження, що скасування Rally Chile 2020 могло виявитися лише малою частиною нових проблем в майбутньому…

Все почалося з того, що чилійський сайт Mundo Rally кілька днів тому опублікував сенсаційну статтю про те, що найближчим часом в FIA буде прийнято остаточне рішення з важливого питання – бути чилійському етапу в WRC 2021 року чи ні? За версією журналістів Mundo Rally, офіційною причиною відмови від чилійського ралі може стати негативний рапорт спостерігачів FIA, які відзначили ряд проблем на торішньому Copec Rally Chile – недостатній рівень кваліфікації офіційних осіб, слабка підготовка місцевих рятувальних служб (медики та пожежники), допуск до змагань техніки, яка не в повному обсязі відповідає вимогам технічного регламенту (головним чином, автомобілі класів R2 та R3). Крім того, Mundo Rally (з посиланням на анонімне джерело) стверджує, що справжньою причиною неприємностей чилійців стало мимовільне «порушення субординації» при виникненні проблем – нібито організатори повідомили про своє рішення про скасування змагання 2020 роки не безпосередньо в FIA, а через офіційного промоутера першості, тобто через WRC Promoter GmbH.

Організатори чилійського етапу WRC (компанія Horta Producciones) та національна федерація (FADECH) відреагували майже миттєво. Вже наступного дня Феліпе Орта (власник Horta Producciones) і Маурісіо Мело (президент FADECH) одностайно заявили, що всі повідомлення від Mundo Rally є звичайною вигадкою та нісенітницею – загальна оцінка змагання від FIA була в цілому позитивною, контракт на проведення етапу WRC ніхто не збирається розривати й він буде чинним до 2021 року. Крім того, Орта висунув серйозний аргумент – якщо чилійське ралі у 2019 році було настільки невдалим, то чому їм дали можливість провести етап WRC і у 2020 році? Досить імовірно, що весь цей галас виник на порожньому місці й поверненню Чилі до WRC-2021 ніщо не загрожує. Але варто відзначити одну деталь – багато хто дуже легко повірили у версію про подібне свавілля з боку FIA… Аж надто багато було в останні роки різноманітних конфліктів за участю FIA, організаторів і учасників – це вже чималий мінус до репутації. Крім того, не варто забувати про ще один факт – в червні шеф WRC Promoter GmbH Олівер Цісла йде у відставку. Хто замінить його на цій посаді і яку саме політику буде здійснювати в майбутньому – поки не відомо. І тут дуже «вчасно» вискакує чилійська проблема…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, ewrc.cz, WRC

07-03-2020 6935
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца