Чемпіонат Європи без чемпіонів?

Менш ніж за три тижні на Азорських островах стартує черговий сезон у чемпіонаті Європи – точніше, вже 66-й за рахунком, тобто ERC є найстарішою міжнародною ралійної серією в світі. Однак досі основний склад учасників європейської першості залишається досить-таки невизначеним – доводиться збирати розрізнені відомості про плани тих чи інших екіпажів на сезон 2018 року. Поки свою участь вже підтвердили такі екіпажі – німців Фабіана Крайма (Skoda Auto Deutschland) і Маріяна Грібеля (Peugeot Deutschland), шведа Фредріка Оліна (який вже має солідний досвід виступів в WRC і чемпіонаті Великобританії), словака Мартіна Кочі (отримав місце в складі Škoda Slovakia Motorsport), поляка Хуберта Пташека (зі змінним успіхом виступав в WRC-2), угорця Норберта Херціга (виграв вдома все можливе в складі Škoda Rally Team Hungaria)…

Але поки що не дуже зрозуміло, хто з регулярних учасників ERC останніх років готовий «підписатися» на черговий повний сезон на трасах Європи. Принаймні, є такі попередні плани у пітерця Олексія Лук’янюка (третій призер ERC в 2015 році і віце-чемпіон Європи 2016 року, має на своєму рахунку п’ять виграних етапів) і португальця Бруно Магальяйнша (віце-чемпіон Європи 2017 року). Сумнівно, що в цьому році побачимо на європейських трасах француза Бріана Буфф’є – його плани поки тісно пов’язані з асфальтовим чемпіонатом Франції (як мінімум до середини літа). Але чи не найбільше цікавить питання – які подальші плани чемпіона Європи останніх років (2015-2017), поляка Каетана Каєтановича? Ще рік тому «миготіли» чутки, що польська нафтова компанія LOTOS хоче згорнути ралійну програму, але тоді Кайто з Ярославом Бараном все ж провели ще один сезон в ERC і стали єдиним в історії ралі екіпажем, який тричі поспіль ставав чемпіоном Європи!

Ще зовсім недавно на польських інтернет-форумах періодично виникали інтенсивні обговорення і суперечки, чи буде LOTOS зараз фінансувати подальші старти Каєтановича з Бараном і яку програму захоче реалізувати в 2018 році – чи то продовжити виступи в ERC і здобути європейський рекорд за кількістю титулів, то чи все ж піти в WRC-2? Мало хто сумнівався, що ось-ось має настати повна ясність – адже до Azores Airlines Rallye, стартового етапу чемпіонату Європи, залишалося менше місяця… Однак сьогоднішнє повідомлення миттєво поставило догори дригом – Каєтан Каєтанович і Ярослав Баран оголосили про завершення своєї тривалої співпраці (дев’ять років спільних виступів, 80 стартів на всіх рівнях, чотири титули чемпіонів Польщі плюс три вищих тріумфи в Європі)! І жодних коментарів про подальші плани обох, пілота і штурмана… Схоже, що цього року чемпіонат Європи нарешті визначить нового володаря найвищого титулу. Але кого саме?

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Facebook (Kajetan Kajetanowicz), Marcin Snopkowski

03-03-2018 14590
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца