Битва «лісників» у пустелі

Два фінальних раунди Кубка світу з бах 2020 року в Саудівській Аравії, які без особливих вигадок отримали назви Baja Hail I та Baja Hail II, були цікаві з багатьох причин. По-перше, це дозволило довести кількість етапів в нинішньому Кубку світу до п’яти та додало інтриги в боротьбі за найвищі титули. По-друге, сам факт проведення протягом одного тижня відразу двох бах з бойовою дистанцією від 490 до 525 км наочно продемонстрував, що Baja Hail можна без особливих клопотів перетворити на повноцінний ралі-рейд. Що і підтвердив календар FIA 2021 року, де Саудівська Аравія може бути представлена відразу у двох серіях – у «великому» Кубку світу з ралі-рейдів (Hail Rally) і в Кубку світу з бах (запропонована кандидатура Sharqiya Baja). По-третє, обидві нинішні Baja Hail для багатьох учасників стали фактично генеральною репетицією перед майбутнім «Дакаром». Тепер майже все залежить тільки від однієї обставини – чи дадуть організаторам в умовах чергового спалаху коронавірусу можливість провести «Дакар»-2021 у заплановані терміни?

Однак повернемося до подій на фініші сезону в Кубку світу з бах. Після раптової дискваліфікації Стефана Петеранселя в Польщі (переможець Baja Poland був знятий через те, що використовував «не те» пальне) на перших позиціях у загальному заліку розташувалися Бернхард тен Брінке та Володимир Васільєв – у них 34,5 і 33 очки відповідно. Можна було очікувати, що в Саудівській Аравії відбудеться жорстка боротьба між цією парою лідерів, але насправді все було не так просто – все ж на Baja Hail прибули екіпажі заводських команд Toyota Gazoo Racing і X-raid Team. Внаслідок цього події на трасах протягом усіх чотирьох гоночних днів найбільше нагадували старий анекдот про лісника, який прийшов і вигнав усіх зі свого будинку – «лісники» Нассер Аль-Аттія, Карлос Сайнс та Стефан Петерансель нікого близько не підпустили до подіуму. Васільєву тільки одного разу вдалося пробитися до Топ-5 (посів п’яте місце на Baja Hail I), а тен Брінке обмежився шостою та сьомою позиціями на фініші… У підсумку Аль-Аттія здобуває 55,5 очок (проти 51 у Васільєва) і виграє Кубок світу.

Але буквально через пару годин після фінішу прийшов головний «лісник» (тобто стюарди FIA) і негайно роздав низку штрафів за перевищення швидкості (по дві хвилини для Нассера Аль-Аттіі, Язіда Аль-Раджі та Бернхарда тен Брінк, хвилина для Карлоса Сайнса). І все стрімко змінилося – переможцем Baja Hail II став Сайнс, Аль-Аттія впав на друге місце (всього лиш шість секунд відставання від іспанця), після чого володарем Кубка світу з бах став Володимир Васільєв. Такий фінал став закономірним завершенням сумбурного сезону, в якому вистачало пригод – скасування п’яти раундів, раптова зміна переможця Baja Poland плюс «потонула» під дощами Baja Portalegre 500 (через радикальне скорочення дистанції учасники отримали лише третину належних очок)… Зате не залишилося сумнівів, що техніка SSV/UTV (два окремих заліки для груп Т3 і Т4) остаточно витіснила «серійні» автомобілі Т2 (з 2020 року Кубок світу в цій категорії вже не розігрується). У категорії Т3 титул здобув дебютант ралі-рейдів Василь Грязін, а в групі Т4 («серійні» SSV/UTV) нідерландець Кеес Колен в останній момент випередив поляка Арона Домжалу, який вважався головним фаворитом…

Baja Hail I
1. Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) 6:14.24
2. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) +6.10
3. Петерансель/Буланже (F, Mini JCW Buggy) +8.59
4. Аль-Раджі/Фон Зітцевітц (SA/D, Toyota Hilux) +14.48
5. Васільєв/Циро (RUS/UA, Mini JCW Rally) +28.35

Baja Hail II
1. Сайнс/Крус (E, Mini JCW Buggy) 4:51.24
2. Аттія/Бомель (Q/F, Toyota Hilux) +0.06
3. Петерансель/Буланже (F, Mini JCW Buggy) +1.16
4. Аль-Раджі/Фон Зітцевітц (SA/D, Toyota Hilux) +4.16
5. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Toyota Hilux) +7.49

FIA World Cup for Cross Country Bajas (абсолют)
1. Васільєв (RUS) – 51
2. Тен Брінке (NL) – 48,5
3. Аль-Аттія (Q) – 48,5
4. Сайнс (E) – 46
5. Петерансель (F) – 33

FIA World Cup for Cross Country Bajas (залік Т3)
1. Грязін В. (RUS) – 70 (76)
2. Альсайф (SA) – 58
3. Де Мевіус (B) – 45

FIA World Cup for Cross Country Bajas (залік Т4)
1. Колен (NL) – 67
2. Домжала (PL) – 64,5
3. Аль-Аттія Х. (Q) – 46,5

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото X-raid, Overdrive Racing

22-12-2020 24999
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца