Barum Czech Rally Zlín, СД9: день інцидентів

Організатори ралі в Зліні завжди вміли запропонувати учасникам досить хитромудрі маршрути, в яких одні й ті ж спецділянки часом об’єднували в різні секції. І суботня програма нинішнього Barum Czech Rally Zlín вже стала наочним прикладом подібної «комбінаторики», коли чотири різні спецділянки з’єднали в три різні секції (при цьому кожну СД потрібно було подолати двічі). Ранкова петля складалася зі двох допів, Březová (12,73 км) і Hošťálková (18,86 км), вдень на всіх чекала довга секція з чотирьох спецділянок – до Březová і Hošťálková додали також Komárov (8,46 км) і Pindula (18,96 км)… А пізно ввечері, вже в темряві, учасники мали повторно подолати вже добре знайому пару денних допів Komárov і Pindula. Що характерно, злінські траси негайно продемонстрували свій жорсткий підступний характер – з ранку майже кожна спецділянка не минула без аварій, причому деякі з них не раз приводили до зупинки змагання… Перелік екіпажів, які постраждали в дорожніх інцидентах на трасі, вийшов солідним – Домінік Стржітескі, Ярі Хуттунен, Альберт фон Турн в абсолюті, Оскар Сольберг в ERC Junior, Міхал Причек та Дмитро Феофанов з ERC2, Нік Лооф, Алехандро Качон, Ніколай Ланда в моноприводі… І це не рахуючи тих, хто вибув зі гри виключно з технічних причин.

Всупереч усім очікуванням, сценарій битви за лідерство в абсолютному заліку все ж суттєво відрізнявся від попередніх прогнозів, які передбачали виключно протистояння норвежця Андреаса Міккельсена та чеха Яна Копецкого – одному потрібно максимально використати відсутність лідера ERC Олексія Лукьянюка (вибув через аварію на тестах) та перехопити ініціативу в чемпіонаті Європи, інший прагне відсвяткувати ювілейну десяту перемогу на Barum Czech Rally Zlín… Але всю картину стрімко перекроїв Ерік Цайс, уродженець Зліна – 22-річний юніор після невеликого ранкового збою (в якийсь момент відставав на десяток секунд із гаком) постійно встрявав у дуель Копецкі-Міккельсен і змушував цю пару фаворитів усе частіше озиратися назад. Норвежець довго опирався тискові обох чехів, після СД5 відставав від лідера Копецкого лише на 0,2 секунди, але ближче до вечора все ж почав помітно програвати битву з господарями траси – поступово відкотився на третє місце та поступився чеській парі приблизно чверть хвилини. Головним героєм дня ж однозначно став Ерік Цайс – він не тільки виграв три спецділянки (включаючи фінальний вечірній доп у суботу), але і в останній момент стрімко вирвався на першу позицію! Цікаво, як він у неділю впорається зі чималим тягарем лідера?

Начебто 15 призових очок для Топ-5 за підсумками дня не так вже й багато, але цього все одно вистачило, щоб спричинитися до зміни лідера в загальному заліку чемпіонату Європи – Андреас Міккельсен «видряпав» три бонусних бали та випередив Лукьянюка (69 очок проти 67). Тепер норвежцю доведеться вирішувати цікаве завдання – вплутатися в гонитву за Еріком Цайсом і Яном Копецкім чи спокійно гарантувати собі фініш на подіумі? Адже на трасах під Зліном що в «обережних», що у «відчайдух» приблизно рівні шанси на пригоди… Чергове протистояння Rally3 зі формально більш потужними Production і R4/Rally2-Kit знову складається на користь техніки нового класу – Кен Торн на Ford Fiesta Rally3 майже на дві хвилини випереджає лідера ERC2, Тібора Ерді на Mitsubishi Lancer Evo X (той, своєю чергою, вже на півхвилини відірвався від Віктора Картьє на Toyota Yaris Rally2-Kit). Тим часом у моноприводних дивізіонах ERC3 й ERC3 Junior відбувався розгром – один за іншим вибули німець Нік Лооф, іспанець Алехандро Качон, фін Самі Паярі (претендент на титули в обох дивізіонах)… Жан-Батіст Франческі буквально на рівному місці отримав три хвилини штрафу, після чого запекло атакував весь день – навіть з таким чималим баластом він став четвертим в ERC3 (відстає на 80 секунд від лідера Хосепа Бассаса) і третім в ERC3 Junior (від лідера Норберта Майора відокремлюють лише 23,4 с)!

Становище після СУ9 (залік ERC)
1. Цайс/Жакова (CZ, Ford Fiesta Rally2) 1:13.41,0
2. Копецкі/Глоушек (CZ, Skoda Fabia Rally2 evo) +2,1
3. Міккельсен/Андерссон (N/S, Skoda Fabia Rally2 evo) +16,6
4. Вагнер/Вінтер (A, Skoda Fabia Rally2 evo) +54,6
5. Мареш/Буха (CZ, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.02,9
6. Херціг/Ференц (H, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.05,3
7. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.30,9
8. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.04,5
9. Дівайн/Фултон (IRL, Ford Fiesta Rally2) +2.19,3
10. Якеш/Маху (CZ, Skoda Fabia R5) +2.48,0

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter (FIA ERC), Honza Pořízek, Zdeněk Knapík

28-08-2021 15799
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца