Barum Czech Rally Zlín: розгардіяш перед стартом

Чеський раунд чемпіонату Європи готувався відсвяткувати свій перший великий ювілей (Barum Czech Rally Zlín повинно було відбутися в 50-й раз у своїй історії) ще рік тому, але потужна світова коронавірусна криза змусила організаторів перенести своє ювілейне змагання вже на 2021 рік. Маршрут нинішнього ралі був трохи модернізований, але більшість спецділянок все одно давно та добре відомі за попередніми Barum Czech Rally Zlín за останні п’ять-десять років – якихось радикальних змін не було (на кшталт відродження давніх допів, яких не з’являлися в маршруті чеського ралі з 70-90-х років). Попередній список учасників потішив – заявки подали майже півтори сотні екіпажів у всіх заліках (ERC, чемпіонат Чехії, навіть німецький «електричний» монокубок Opel e-Rally Cup), з них понад три десятки на R5/Rally2! Однак навіть побіжне дослідження переліку імен в основних категоріях (точніше, в ERC і ERC2), плюс всі недавні події перед самим стартом Barum Czech Rally Zlín, змусили заново переглянути всі попередні оцінки поточного стану справ в ERC…

Навряд чи варто дивуватися відсутності Миколи Грязіна – все ж для нього найвищий пріоритет мають виступи в чемпіонаті світу (тим більше він зараз перебирається під крило M-Sport і пересідає зі VW Polo GTI R5 на Ford Fiesta Rally2). Набагато більше здивувала відсутність Крейга Бріна в складі Team MRF Tyres – у Чехії його місце займе інший представник Hyundai Motorsport, фін Ярі Хуттунен… Якась абсолютно незрозуміла комбінація – ірландця раптом знімають з великої програми в ERC (при цьому в чемпіонаті світу він з’явиться в кращому випадку в жовтні на фінському етапі), на його місце ставлять фіна (якого, своєю чергою, чомусь не заявили на вересневому етапі WRC-2 у Греції). Кульмінацією ж стали події на передстартових тестах у середу, 25 серпня – лідер чемпіонату Європи, екіпаж Олексія Лукьянюка та Олексія Арнаутова, потрапив в аварію та серйозно пошкодив Citroen C3 Rally2. Екіпаж не постраждав, але стартувати на Barum Czech Rally Zlín вже не зможе – швидко відновити машину не вийде, замінити її теж неможливо. Тобто на повторення червневого «фінту» (тоді перед Rajd Polski екіпаж теж потрапив в аварію на тестах, але команда Saintéloc Racing все ж встигла в останній момент привезти новий автомобіль) розраховувати не доводилося… Мінус лідер першості.

Після таких новин довелося заново переглянути перелік основних претендентів на перемогу та подіум в абсолютному заліку. Формально головним фаворитом чеського раунду тепер вважається Андреас Міккельсен, але у норвежця дуже непростий сезон – отримує занадто багато проблем майже в кожному старті, плюс зараз триває процес зміни штурмана… Сьогодні вже багато хто ставить на Яна Копецкого – все ж на його рахунку вже дев’ять перемог на трасах під Зліном, тепер є чудовий шанс досягти ювілейної позначки в 10 тріумфів на Barum Czech Rally Zlín! Набагато складніше передбачити, хто ще спроможний боротися за місця на подіумі… Претендентів начебто багато (поляк Міколай Марчик, іспанець Ефрен Льярена, угорець Норберт Херціг, француз Йоанн Бонато, чехи Філіп Мареш, Ерік Цайс), але кому насправді вдасться впоратися з усіма особливостями швидкісних спецділянок Barum Czech Rally Zlín? Чи раптом знайдеться порушник спокою, який стрімко «зруйнує» всі попередні прогнози? Поки що найочевидніша картина в нечисленному заліку ERC Junior, де знову з’являться два екіпажі на нових Ford Fiesta Rally3 – естонця Кена Торна та норвежця Оскара Сольберга…

Досить хаотична картина склалася в заліку ERC2. Спочатку тут були заявлені десять екіпажів на техніці трьох різних категорій – тобто Production (три на чолі з Тібором Ерді), RGT (три учасники на Abarth 124 Rally RGT, яких очолює Даріуш Полоньскі) й аж чотири на нових R4/Rally2-Kit. І якщо присутність Дмитра Феофанова на Suzuki Swift R4 і Віктора Картьє на Toyota Yaris Rally2-Kit вже не є сюрпризом, то поява відразу двох Skoda Fabia Rally2-Kit литовської підготовки (з екіпажами фіна Теему Асунмаа й українця Сергія Потійка) зацікавила… На жаль, інтрига протрималася недовго – обох Skoda на старті все ж не буде (Асунмаа начебто знову відклав свій черговий старт на цьому прототипі, Потійко замість Чехії в ті ж дні повинен з’явитися на етапі чемпіонату Естонії, Lõuna-Eesti Ralli). У моноприводі ж може бути цікаво – фаворитами поки вважаються іспанець Хосеп Бассас (лідер ERC3) і француз Жан-Батіст Франческі (вже виграв два поспіль етапи в ERC3 Junior). Зі цією парою спробує повоювати фін Самі Паярі (зараз веде напружену боротьбу відразу за дві вищих титули, в ERC3 Junior і Junior WRC), який останнім часом поступово, але все ж досить помітно прогресує на асфальтових трасах.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC, Josef Petrů, Facebook (Pegas Rally Team)

26-08-2021 8148
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца