Barum Czech Rally Zlín: драма Цайса

Недільна програма чеського етапу ERC була майже в півтора раза коротшою за суботню – шість допів і 83,74 км бойової дистанції (проти вчорашніх восьми спецділянок і 118 кілометрів). Однак подібний факт аж ніяк не спростив завдання більшості учасників – характер місцевих трас залишився незмінним, коли будь-яка помилка чи неточність у пілотуванні може завершитися як мінімум проколом і великими втратами часу… Крім того, сьогоднішня секція була складена таким чином, що її завершувала найдовша спецділянка всього ралі – 25,43-кілометровий Májová, який же і став фінальним допом Barum Czech Rally Zlín. Сьогоднішні ранкові новини хоч і не нагадували «фронтові» звіти, як днем раніше, але інцидентів вистачало… Наприклад, встигли вдруге вибути з гри деякі вчорашні невдахи, які повернулися за допомогою SupeRally – Алехандро Качон з ERC3 (турбіна) або Дмитро Феофанов, лідер чемпіонату в заліку ERC2 (черговий виліт з траси). У національному заліку Вацлав Пех (Ford Focus RS WRC’06) остаточно зазнав поразки при спробі захистити титул…

І це були далеко не єдині втрати – на ранковій секції невдача спіткала австрійця Сімона Вагнера, який майже півтора дня успішно боровся за місце в Топ-5 (спочатку втратив майже десять хвилин через прокол, після чого остаточно зійшов через пошкодження приводу)… Вкрай прикрою була невдача француза Віктора Картьє, який в заліку ERC2 почав підбиратися до лідера Тібора Ерді, скоротив відставання вдвічі, але все перекреслило пошкодження радіатора на його Toyota Yaris Rally2-Kit. Тим часом у Топ-10 абсолюту поступово розгорілася запекла битва у двох «гарячих» точках – чех Філіп Мареш зчепився з угорцем Норбертом Херцігом у боротьбі за четверте місце, іспанець Ефрен Льярена вперто воював за сьому позицію з ірландцем Каллумом Дівайном (в обох дуелях опоненти трималися буквально в межах секунди-двох один від одного)… І тільки на самому фініші Мареш зі Льяреною зуміли різко відірватися від своїх суперників, причому не на одну-півтори секунди, а відразу на п’ять-десять секунд. Здавалося б, все очевидно – Філіп Мареш стає четвертим, Ефрен Льярена фінішує сьомим. Але на самому фініші ралі майже всі учасники миттєво перемістилися на одну позицію вище…

Саме 25 кілометрів фінальної спецділянки повністю змінили картину в головній битві Barum Czech Rally Zlín, де перебіг подій впевнено вів до сенсаційної перемоги 22-річного чеха Еріка Цайса – юніор вранці в дійсно блискучому стилі переграв Яна Копецкого з Андреасом Міккельсеном, виграв чотири допи поспіль і довів свою перевагу над найближчим суперником до двадцяти секунд! Але все стрімко зруйнувалося саме на допі Májová, який за п’ять годин перед тим різко змінив хід боротьби на користь Цайса… Другий заїзд став фатальним для лідера-юніора – несподівана і безглузда аварія лише за десять кілометрів до фінішу, Ford Fiesta Rally2 перекинувся і заблокував трасу! У підсумку Ян Копецкі, який на фініші фінального допа був уже готовий привітати Еріка Цайса зі заслуженим успіхом, раптом став уже десятиразовим переможцем Barum Czech Rally Zlín! Після цього довелося якийсь час почекати на остаточні результати фінального допу та всього ралі – адже СД був зупинений, решті екіпажів треба було записати призначені суддями часи… Але навіть після фінішу лише восьми екіпажів можна було відзначити основні зміни в загальному заліку ERC-2021 – Андреас Міккельсен стає новим лідером першості, а Міколай Марчик і Ефрен Льярена відсунули Олексія Лукьянюка за межі Топ-3.

Barum Czech Rally Zlín (попередні результати)
1. Копецкі/Глоушек (CZ, Skoda Fabia Rally2 evo) 2:00.07,2
2. Міккельсен/Андерссон (N/S, Skoda Fabia Rally2 evo) +40,1
3. Мареш/Буха (CZ, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.40,2
4. Херціг/Ференц (H, Skoda Fabia Rally2 evo) +1.44,0
5. Марчик/Господарчик (PL, Skoda Fabia Rally2 evo) +2.28,5
6. Льярена/Фернандес (E, Skoda Fabia Rally2 evo) +3.09,4
7. Дівайн/Фултон (IRL, Ford Fiesta Rally2) +3.22,8
8. Якеш/Маху (CZ, Skoda Fabia R5) +4.50,7
9. Бонато/Буллу (F, Citroen C3 Rally2) +5.13,4
10. Кочі/Туречек (SK/CZ, Skoda Fabia Rally2 evo) +6.00,0

Чемпіонат Європи (після чотирьох етапів)*
1. Міккельсен (N) – 97
2. Марчик (PL) – 78
3. Льярена (E) – 76
4. Лукьянюк (RUS) – 67
5. Херціг (H) – 67
* – попередні дані

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото FIA ERC

29-08-2021 17277
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца