Baja Poland: «воскресіння» ралі-рейдів

Цими вихідними після дуже тривалого (шість-сім місяців) карантину майже одночасно «перезавантажилися» дві світові серії FIA – в Естонії відбувся етап FIA World Rally Championship, а в Польщі пройшла Wysoka Grzęda Baja Poland, раунд FIA World Cup for Cross Country Bajas. У порівнянні з ралі, календарні втрати в ралі-рейдах виявилися набагато серйознішими. По-перше, в Кубку світу з бах з восьми попередньо запланованих раундів в коронавірусному полум’ї «згоріли» вже чотири (Йорданія, Італія, Іспанія, Угорщина) плюс етап в ОАЕ відкладений на невизначений час. У підсумку польська баха стала лише другим раундом серії в цьому році. По-друге, ще більше постраждав «великий» Кубок світу з ралі-рейдів, який стрімко втратив три раунди з п’яти (Rally Kazakhstan, Silk Way Rally, Rallye du Maroc). Поки є невелика надія, що за підсумками сезону все ж вдасться забезпечити три етапи – до лютневого Qatar Cross Country Rally додадуться Rally Andalusia (той же марокканський раунд, який переїжджає в Іспанію) в жовтні та Abu Dhabi Desert Challenge в листопаді…

Цього року Wysoka Grzęda Baja Poland не порадувала численним складом учасників – заявки подали 20 екіпажів, на старт же вийшли тільки 16. Зате в цій невеличкій компанії знайшлося чимало першокласних пілотів – адже на польських трасах з’явилися Нассер Аль-Аттія, Стефан Петерансель, Бернхард тен Брінке, Кшиштоф Холовчиц, Якуб Пшигоньскі, Мартін Прокоп… Маршрут був традиційним для польської бахи – пролог-кваліфікація (п’ятниця), два заїзди по 170 км на військовому полігоні в Дравсько-Поморське (субота) і чотири спринтерських допи довжиною від 10 до 17 км (неділя). Найсерйозніші випробування учасникам підготувала погода – якщо пролог вдалося провести досить спокійно (виграв Аль-Аттія), то в суботу на трасу буквально ринула злива зі градом. І відразу почалася «карусель» з «американськими гірками», в якій екіпажі буквально жбурляло вгору і вниз… Холовчиц на СД2 переграв Аль-Аттію та став новим лідером бахи, але повторний проїзд полігону став фатальним для них – у поляка виникли проблеми з генератором, а у катарця двигун його Toyota Hilux старанно «наївся» води та бруду. Схід для обох і дві з половиною години фори…

Після цього настав час Стефана Петеранселя, який на поважному «дідусеві» Mini All4 Racing (та ще й з новим штурманом, Едуаром Буланже) виграв лише один доп з семи (якраз другий заїзд на полігоні) – але цього йому вистачило, щоб вийти на перше місце та довести справу до переможного фінішу. На другу сходинку подіуму піднявся Бернхард тен Брінке на Toyota Hilux Overdrive. Але найцікавіше відбувалося за їх спинами – не так вже й часто побачиш, як екіпажі на потужній техніці категорії Т1 змушені боротися з опонентами на легких SSV/UTV за місця в Топ-5! За третю позицію завзято билися два поляки, Міхал Малушиньскі на Mini JCW Rally та Арон Домжала на Can-Am Maverick X3 «серійної» категорії T4 – на фініші їх розділило трохи більше півтори хвилини. Щось подібне відбувалося також в районі п’ятого місця, де Якуб Пшигоньскі (Toyota Hilux Overdrive) лише на 17,33-кілометровому фінальному допі зумів випередити Василя Грязіна (Can-Am Maverick X3 групи Т3). Можливо, когось спантеличить наявність двох залікових груп для SSV/UTV – просто якраз з 2020 року легкі багі ділять на дві групи, прототипи Т3 і «серійні» Т4 (майже як у «великих» автомобілів з їх Т1 і Т2).

Wysoka Grzęda Baja Poland
1. Петерансель/Буланже (F/CH, Mini All4 Racing) 5:52.20
2. Тен Брінке/Колсул (NL/B, Toyota Hilux Overdrive) +12.48
3. Малушиньскі М./Малушиньска Ю. (PL, Mini JCW Rally) +23.04
4. Домжала/Господарчик (PL, Can-Am Maverick X3) +24.42
5. Пшигоньскі/Готтшальк (PL/D, Toyota Hilux Overdrive) +35.52
6. Грязін В./Уперенко (RUS, Can-Am Maverick X3) +36.23
7. Холовчиц/Кужея (PL, Mini JCW Rally) +2:28.33
8. Прокоп/Хитка (CZ, Ford Raptor RS CC) +2:47.37
9. Фаррес/Монлеон (E, Can-Am Maverick X3) +3:35.55
10. Брохоцка/Мартон (PL, Toyota Land Cruiser) +6:55.40

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото X-raid, Overdrive Racing, Facebook (Aron Domżała)

07-09-2020 13402
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца