Arctic Rally Finland, шейкдаун: фестиваль Hyundai

Організатори першого в історії зимового фінського раунду WRC гранично ущільнили програму свого ралі – адже всі основні події (шейкдаун плюс десять спецділянок загальною довжиною 250 км) були «упаковані» у триденний формат (з п’ятниці по неділю). Отже, перший у цьому році шейкдаун на етапі WRC (як відомо, січневе Rallye Automobile de Monte-Carlo відразу стартувало в бойовому режимі, без жодних тренувальних заїздів) приніс повний успіх Hyundai Motorsport – всі п’ять екіпажів (як з основного складу, так і з дочірньої Hyundai 2C Competition) розташувалися в інтервалі з першої по сьому позицію! Отт Тянак і Тьєррі Ньовілль показали два найкращих часи, причому з помітним відривом від усіх інших учасників… Цікаво, що тільки молодіжним екіпажам Toyota Gazoo Racing вдалося якось «розбавити» моноліт Hyundai – Такамото Кацута поділив третє місце з П’єром-Луї Лубе, Калле Рованперя показав однаковий час з Олівером Сольбергом (який вперше стартує за кермом техніки WRC). А ось Себастьяну Ож’є й Елфіну Евансу довелося нелегко – це не найкращий сигнал перед сьогоднішньою секцією, де протягом 62 км їм доведеться чистити трасу для інших…

Ранкові події на шейкдауні змусили багатьох згадати про одну річ, яку за останні роки в WRC встигли забути (особливо після серії малосніжних Rally Sweden). Мова про ті високі снігові бар’єри на узбіччях, на які так зручно «спиратися» при проходженні поворотів – і в яких так легко застрягти за будь-якої помилки під час пілотування… Тьєррі Ньовілль вже встиг скуштувати цю «страву», коли його Hyundai i20 Coupe WRC вдалося висмикнути зі замету тільки за допомогою технічки. Якщо подібне станеться вже під час ралі, викопуватися доведеться самостійно – адже ралі пройде в «закритому» режимі, тобто на допомогу глядачів аж ніяк не варто розраховувати. А ще ці замети відмінно забивають снігом радіатори та спричиняються до перегріву двигуна – на короткому шейкдауні (5,69 км) це не помітно, а ось на довгих (20-30 км) допах ця проблема може «вилізти» в будь-який момент. А ще вболівальникам варто про всяк випадок запам’ятати цифри 126,62 км/год – така середня швидкість була показана на найшвидшому в історії етапі WRC (Neste Oil Rally Finland 2016 року)… І не виключено, що ці цифри будуть перевершені найближчими днями – якщо вже на «національному» Arctic Lapland Rally екіпажі на техніці R5/Rally2 долають позначку в 120 км/год, що ж вийде на заводських WRC?

Результати в заліках WRC-2 і WRC-3 теж зацікавили… Як і слід було очікувати, найшвидшим з усіх екіпажів на R5/Rally2 став головний фаворит WRC-2 Андреас Міккельсен зі Toksport WRT – норвежець на Skoda Fabia Rally2 evo показав одинадцятий час в абсолюті та на пару секунд випередив найближчого «однокласника». Але найцікавішу новину все ж забезпечив Егон Каур на Volkswagen Polo GTI R5 – естонець здобув 14-ий час в абсолютному заліку, другий результат серед усіх представників категорії R5/Rally2 (він поступився тільки Міккельсену) та лідерство в дивізіоні WRC-3! Відзначилися також інші представники Балтії – естонець Георг Ліннамяе (з українським штурманом Володимиром Корсею) показав четвертий результат у WRC-2, а третій естонець, Грегор Йэетс, став п’ятим у WRC-3, литовець Владас Юркявічюс піднявся на шосту позицію в WRC-3. Результати у всіх заліках, від абсолюту до WRC-2 зі WRC-3, просто вражають… Залишилося чекати зовсім небагато – вже за кілька годин фінішує перша секція (два заїзди на СД Sarriojärvi довжиною 31,05 км, один з них повністю нічний), яка нарешті дасть якесь певне уявлення про справжнє співвідношення сил…

Arctic Rally Finland, шейкдаун (Топ-15)
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) 2.35,4
2. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +0,7
3-4. Кацута/Баррітт (J/GB, Toyota Yaris WRC) +4,4
3-4. Лубе/Ланде (F, Hyundai i20 Coupe WRC) +4,4
5. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +4,5
6-7. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +5,1
6-7. Сольберг О./Маршалл (S/GB, Hyundai i20 Coupe WRC) +5,1
8. Грінсміт/Едмондсон (GB, Ford Fiesta WRC) +5,8
9. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +5,9
10. Сунінен/Марккула (FIN, Ford Fiesta WRC) +7,3
11. Міккельсен/Флоене (N, Skoda Fabia Rally2 evo) +9,6
12. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +9,7
13. Туохіно/Хямяляйнен (FIN, Ford Fiesta WRC) +11,0
14. Каур/Сімм (EE, Volkswagen Polo GTI R5) +11,6
15. Асунмаа/Салмінен (FIN, Skoda Fabia Rally2 evo) 13,0

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Twitter (@OfficialWRC, @HartusvuoriWRC), rallyssimo.it

26-02-2021 18650
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца