Arctic Rally Finland, СД8: бастіон Hyundai

Повторний проїзд суботньої секції проходив у помітно складніших умовах – якщо перша спецділянка петлі ще «прихопила» чимало світлого часу доби, то другий потрапив в «сутінкову зону», коли сонце вже опускається за обрій і темрява стрімко наступає з кожною хвилиною… А третій доп взагалі стартував десь через годину після заходу сонця. Крім того, ранкові заїзди встигли помітно «розтрусити» лісові дороги Лапландії – чимало екіпажів відзначили, що перед другим проїздом секції на трасі з’явилося більше гравію, внаслідок чого знос шипованих шин помітно прискорився. Закономірно, що середня швидкість на спецділянках трохи знизилася в порівнянні з ранковими показниками – правда, зовсім небагато, результати на двох перших допах погіршилися буквально на два-три секунди… При цьому одна за одною посипалися повідомлення про те, що екіпажі вже почали «зустрічатися» з кучугурами – П’єр-Луї Лубе на СД6 ледь розминувся зі сніжної пасткою, а за кілька хвилин у нього виникли проблеми з двигуном (схід після фінішу цього допа), на наступній спецділянці Олівер Сольберг також «прилетів» в замет (на щастя, він відбувся невеликою втратою часу, близько десяти секунд)…

Але кульмінацією дня стала несподівана пригода Себастьяна Ож’є – чемпіон світу на фінальній спецділянці суботи (нічному Siikakämä довжиною 27,68 км) вилетів і намертво «вкарбувався» в сніжний бар’єр на узбіччі! Причому сталося це всього лише за дві сотні метрів перед фінішем допу! Таким чином, у командній битві тойотівцям тепер доведеться розраховувати тільки на Елфіна Еванса та Калле Рованперю – француз навіть у найкращому випадку може розраховувати тільки на якісь призові очки на недільному Power Stage… В цілому, сьогоднішній день склався на користь Hyundai Motorsport – Отт Тянак впевнено лідирує (перед фінальним днем з його 45 км спецділянок відрив естонця становить чудові 24,1 секунди), а Тьєррі Ньовілль різко додав у швидкості й тепер у боротьбі за друге місце відстає від тойотівця Калле Рованпері менш ніж на дві секунди! Плюс очікується окрема битва в районі четвертого місця, де Крейг Брін вже на десяток секунд випереджає Елфіна Еванса… А закріпив сьогоднішній успіх Hyundai (за сумою двох днів чотири екіпажі на Hyundai i20 Coupe WRC йдуть в шістці кращих) Олівер Сольберг – юний швед впевнено тримається на шостій позиції!

«Завдяки» найповільнішій спецділянці ралі, Mustalampi (середня швидкість не більше 105 км/год), можна вже забути про можливий новий рекорд швидкості на етапах WRC… З математикою сперечатися важко – щоб досягти заповітної позначки в 126,63 км/год за підсумками всього Arctic Rally Finland, Отту Тянаку завтра необхідно пролетіти (в повному сенсі цього слова!) два допи з середньою швидкістю близько 175 км/год! Це вже з області абсолютно ненаукової фантастики… У WRC-2 досі немає рівних Есапеккі Лаппі на Volkswagen Polo GTI R5 – фін вже виграв сім допів з восьми (тільки на фінальному СД суботи трохи знизив свій темп), завдяки чому на півсотні секунд випереджає Андреаса Міккельсена (Skoda Fabia Rally2 evo), а також піднявся на десяту позицію в абсолютному заліку змагання! Трохи стабілізувалася ситуація в заліку WRC-3 – тут продовжує лідирувати фін Теему Асунмаа з відривом в 12,5 секунд від Егона Каура. Правда, за чистою швидкістю естонець був набагато ближчий до фіна, але Егона різко пригальмував прикрий штраф у 10 секунд…

Становище після СД8
1. Тянак/Ярвеойа (EE, Hyundai i20 Coupe WRC) 1:43.32,0
2. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +24,1
3. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +25,9
4. Брін/Нейгл (IRL, Hyundai i20 Coupe WRC) +53,4
5. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +1.03,5
6. Сольберг О./Маршалл (S/GB, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.26,8
7. Кацута/Баррітт (J/GB, Toyota Yaris WRC) +1.34,4
8. Сунінен/Марккула (FIN, Ford Fiesta WRC) +1.49,3
9. Грінсміт/Едмондсон (GB, Ford Fiesta WRC) +3.01,8
10. Лаппі/Ферм (FIN, Volkswagen Polo GTI R5) +4.48,8

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Vladislav Maschl, Twitter (@OttTanak, @OliverSolberg01)

27-02-2021 17318
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца