Africa ECO Race: в пошуках нового формату?

Фінальна частина Africa ECO Race (ще дві спецділянки в Мавританії плюс фініш в Дакарі) майже нічого не змінила у всіх трьох основних заліках марафону. У мотоциклістів вже другий рік поспіль два перших місця завойовують італієць Алессандро Боттурі та норвежець Пол Андерс Уллевольсетер, які зараз є єдиними, кому вдавалося більш ніж один раз вигравати Africa ECO Race в цій категорії – у кожного по два тріумфу. Причому Уллевольсетер вже не в перший раз програє за однаковим сценарієм – втрачає темп на першій спецділянці, після чого його головний суперник весь марафон успішно грає за схемою «плюс-мінус дві хвилини». У заліку автомобілів, як і передбачалося до старту змагань, виграв один з екіпажів на Buggy Tarek – в цьому році успіх був на боці Патріка Мартена, який майже на п’ять годин випередив Бенуа Фретена (той, у свою чергу, був поза конкуренцією в категорії SSV / UTV). В заліку вантажівок з’явився ще один багаторазовий переможець – екіпаж угорця Міклоша Ковача (Scania Qualisport Torpedo) повторив свій тріумф з далекого 2010 року…

Зараз знову виникає питання – яким виявиться подальше майбутнє Africa ECO Race? Зараз вже ніхто не зможе заперечувати очевидного і сумного факту – в своєму нинішньому вигляді африканський марафон перестав бути прямим конкурентом «Дакара». Які раніше були козирі у «африканців»? В першу чергу, близькість до Європи та повноцінні етапи в пустелі (з чим в Південній Америці часто виникали проблеми). Після переїзду «Дакара» на Аравійський півострів всі козирі Africa ECO Race практично в одну мить виявилися битими – що і продемонстрував склад учасників в заліку автомобілів (звідки стрімко пішли майже всі сильні екіпажі). Поки що будь-яка спроба напряму конкурувати з «Дакаром» приречена на невдачу – Africa ECO Race зараз програє не тільки за складом учасників, але ще й за якістю інформаційного супроводу (досить згадати, як організатори щороку до останнього моменту не публікують списки учасників). Зараз потрібний якийсь принципово новий формат, який дозволив би відсторонитися від «Дакара» і вже не позиціювати себе як його конкурента…

Певні зміни в цьому плані відбулися вже в цьому році – зараз помітно збільшилася кількість учасників на мотоциклах та легких багі SSV/UTV. Тобто африканський марафон набуває все більшої популярності в першу чергу в аматорських та напіваматорських команд, які зазвичай не в змозі дозволити собі топову техніку рівня Mini JCW Rally або Toyota Hilux Overdrive, зате цілком можуть придбати/орендувати SSV/UTV або майже серійні мотоцикли. В принципі, не виключений навіть варіант, що в найближчі пару років на Africa ECO Race почнеться зростання популярності двох категорій спортивної техніки – мотоцикли (примітно, що квадроцикли ніяк не можуть «прижитися» в Африці) і SSV/UTV (як наймасовішої та доступної альтернативи традиційним автомобілям), які й стануть основними класами африканського ралі-рейду. Тим більше, що вже зараз заліки автомобілів і вантажівок постійно формуються за «залишковим» принципом – в першу чергу, дозволений допуск техніки, яка вже жодним чином не вписується в сучасні вимоги «Дакара» і FIA (на кшталт автомобілів Bowler Bulldog або вантажівок Scania Qualisport Torpedo Міклоша Ковача, Tatra 815 Томаша Томечека)…

Africa ECO Race, мотоцикли
1. Боттурі (I, Yamaha WR 450F) 48:47.30
2. Уллевольсетер (N, KTM 450 Rally) +3.59
3. Поскітт (GB, KTM 450 Rally) +51.56
4. Луччі (I, Husqvarna FR 450 Rally) +55.32
5. Бенко (SK, KTM 450 Rally) +5:23.47

Africa ECO Race, автомобілі
1. Мартен П./Мартен Л. (F, Tarek Mercedes) 49:15.11
2. Фретен/Дюпль (F, Can-Am Maverick X3) +4:43.42
3. Етьєнн/Сен-Мартен (F, Can-Am Maverick X3) +6:26.17
4. Фребур/Буле (F, Can-Am Maverick X3) +6:52.07
5. Фромон І./Фромон Ж. (F, Buggy Tarek) +8:18.49

Africa ECO Race, вантажівки
1. Ковач/Чегледі/Ач (H, Scania Qualisport Torpedo) 50:22.04
2. Фазекаш/Хорн/Чакань (H, Scania Qualisport V8) +3:36.17
3. Томечек (CZ, Tatra 815) +4:05.26
4. Ессерс/Лауверс/Вранкен (B, MAN TGA) +6:30.22
5. Елфрінк/Шуттел (NL, Mercedes Zetros) +8:00.59

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Alain Rossignol & Jorge Cunha

21-01-2020 18520
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца