Africa ECO Race: непомітний фініш

Коли спостерігаєш за постійними спробами організаторів «класичного» сахарського Africa ECO Race якось конкурувати з «неканонічним» південноамериканським «Дакаром», дуже швидко приходиш до висновку – за рахунок одних тільки гарних краєвидів африканської пустелі нову культову гонку просто не «розкрутиш»… Потрібен ще як мінімум рівнозначний склад учасників, який гарантує максимум уваги глядачів і преси. Коли свого часу критики люто громили «Дакар» за те, що марафон перетворили в гонку в пампасах, з мінімумом етапів в пустелі – тоді багато хто почав дивитися в бік Africa ECO Race і навіть з’явився на африканських маршрутах (KAMAZ-master, Team de Rooy, Володимир Васільєв) … Але варто було організаторам з A.S.O. рік тому запропонувати феєричні пустельні етапи в Перу, як вся увага відразу переключилася назад на «Дакар» – все одно склад учасників там в будь-якому випадку був на три голови вище, ніж в Африці. Ось 2019 рік це продемонстрував дуже наочним чином – як тільки стартував «Дакар», Africa ECO Race відразу пішов в тінь…

Якщо спробувати відразу згадати найвідоміші імена на недавньому Africa ECO Race, то список виявиться не надто вражаючим – 72-річний Жан-П’єр Стрюго (двічі вигравав «Дакар» в категорії Production), 70-річний Кенджіро Шінозука (зірка тієї «золотої ери» Mitsubishi, перемога і шість подіумів на «Дакарах» в абсолюті), мотоцикліст Пол Андерс Уллевольсетер, пілот вантажівки Томаш Томечек… І все, більше майже нічого в пам’яті швидко не відшукаєш – треба лізти в списки учасників і напружено згадувати, хто є хто в цій компанії. Плюс останнім часом не раз лунали закиди на адресу організаторів, що Жан-Луї Шлессер в якості директора гонки активно «підганяє» маршрут марафону виключно під гоночну техніку багі… Є підстави вважати, що ця обставина теж не дуже мотивує команди з традиційними повноприводними Toyota, Mini та технікою Proto брати участь в Africa ECO Race. Якщо говорити відверто, африканський марафон 2019 року за рівнем інтересу до гонки безнадійно програв «Дакару» – на тлі того, що відбувалося останніми днями в Перу, фініш Africa ECO Race в минулі вихідні залишився майже непоміченим. Хоча деякі події все ж заслуговували на увагу…

Залишається коротко підвести підсумки одинадцятого Africa ECO Race, який розпочав свою історію в 2009 році. У заліку мотоциклів тягнулася нескінченна гра в «перетягування» між Пол Андерсом Уллевольсетером і Алессандро Боттурі, в якій гору взяв італієць. У компанії автомобілістів переможцем став дуже акуратний і стабільний Жан-П’єр Стрюго на Buggy Optimus MD, який протягом гонки не виграв жодного етапу, але при цьому випередив найближчого суперника майже на півтори години. Цікаво, що в Топ-10 розташувалися шість багі, три SSV/UTV і один-єдиний повнопривідний Nissan Navara – причому все десять екіпажів представляли виключно Францію. За великим рахунком, автомобільний залік в цьому році найкраще запам’ятався ефектним зіткненням росіянина Сергія Купріянова і лідера гонки француза Домініка Лора прямо в фінішному створі на одному з етапів… Ось в категорії вантажівок ми стали свідками історичної події – вперше переможцем Africa ECO Race в одному з основних заліків в якості пілота стала жінка, португалка Елісабете Жасінту на MAN TGS!

Мотоцикли
1. Боттурі (I, Yamaha WR 450F) 37:07.34
2. Уллевольсетер (N, KTM 450) +5.15
3. Агацці (I, Honda CRF 450 RX) +2:07.05
4. Йенсен (N, KTM 450) +2:28.18
5. Чиполлоне (I, KTM 450) +5:20.16

Автомобілі
1. Стрюго/Борсотто (F, Buggy Optimus MD) 44:49.58
2. Жерар/Делякур (F, Buggy Optimus MD) +1:22.13
3. Жюльєн Ж./Жюльєн Р. (F, Buggy Optimus MD) +1:43.32
4. Фромон/Відаль (F, Buggy Tarek JMS VW) +2:03.29
5. Мартен/Біжо (F, Buggy Tarek JMS Mercedes) +4:17.47
6. Моньє/Рубен (F, Peugeot Buggy) +7:12.13
7. Роксалан/Феррі (F, Can-Am Maverick X3) +8:34.34
8. Кузен Ф./Кузен С. (F, Nissan Navara) +11:42.24
9. Фретен Бр./Шарбонньє (F, Can-Am Maverick X3) +12:05.33
10. Фретен/Пішар (F, Can-Am Maverick X3) +12:20.35

Вантажівки
1. Жасінту/Тейшейра/Кошінью (P, MAN TGS) 48:07.52
2. Ессерс/Лауверс/Коонінкс (B, MAN TGA) +2:41.07
3. Елфрінк/Шуттел (NL, Mercedes Zetros) +6:42.50
4. Ван Велсен/Сімонс/Оостінг (NL, Ginaf X2222) +9:35.47
5. Томечек (CZ, Tatra 815) +17:04.38

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Yamaha Racing, MD Rallye Sport, Facebook (Elisabete Jacinto)

14-01-2019 5877
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца