Africa ECO Race, день 10/11: «удар наостанок»

Африканський ралі-рейд вже фінішував – в програмі залишився лише фінальний, демонстраційний етап під Дакаром, результати якого традиційно не йдуть в загальний залік марафону. Таким чином, остаточні підсумки Africa ECO Race повинні були визначитися на двох етапах в п’ятницю-суботу – спочатку на шляху з Амоджара в Акжужт, а потім і на маршруті Акжужт – Сен-Луї (ще 627 км бойової дистанції, тобто СУ довжиною 408 км і 219 км). Те, що відбувалося на цих двох СД, сильно нагадувало події на перших етапах «Дакара» в Південній Америці – мавританська пустеля на самому фініші марафону завдала дуже чутливи удар майже всім лідерам (за винятком хіба що італійця Паоло Чечі).

Найжорстокішим випробуванням стала спецділянка Амоджар-Акжужт – нікому не вдалося «проповзти» 408 км швидше ніж за шість годин. Нескінченні дюни, піщані пастки, постійні «піскорийні» роботи… Першим сигналом стали дві події в заліку мотоциклів – норвежець Пол Андерс Уллевольсетер зійшов вже в третій раз протягом гонки, а словак Мартін Бенко застряг десь на півдорозі, завершив свій виступ і позбувся третього місця в заліку мотоциклів. Схоже, проблем не було лише у Паоло Чечі – італієць спокійно двічі поспіль фінішував другим і довів справу до переможного фінішу. Другим, не дивлячись на збій в суботу (втрата майже 20 хвилин), став дебютант ралі-рейдів, 25-річний португалець Мігел Луїш Анжуш Олівейра.

Найяскравіші події відбувалися в заліку автомобілів – майже нікому не вдалося уникнути «відсидки» в пісках, картина радикально змінювалася після кожної проміжної контрольної точки. Будь-екіпаж з однаковим успіхом міг виграти або програти мінімум півгодини на відрізку в 50-60 км… У цьому шаленому розгардіяші доля була на боці Матьє Серрадорі (Buggy MCM Original). Француз двічі поступився перемогою на етапі суперникам з Team MD Rallye Sport (один за іншим відзначилися екіпажі Домініка Лора і Гійома Гомеса), але виконав своє головне завдання – переграв Володимира Васильєва (Mini All4 Racing), збільшив свою перевагу до години з гаком і нарешті святкував перемогу на Africa ECO Race. Найбільше вразило, що в цій катавасії на десятому етапі чудово почувалися багі SSV/UTV – три екіпажі на Can-Am Maverick X3 фінішували в Топ-10 на 408-кілометровій спецділянці!

У вантажній категорії теж не було нагоди понудьгувати – Герард де Рой зазнав першої поразки на етапі на цьому марафоні. Голландець пару раз дуже міцно застряг в пісках, але йому на допомогу прийшов співвітчизник Йоханнес де Лар (DAF FAV 85), який пару раз витягав лідера з піщаної пастки – внаслідок, Герард остаточно зміцнив свою позицію лідера в гонці, а Йоханнес здобув перемогу на етапі. Залишається ще виділити два найяскравіші події – нищівну поразку угорця Міклоша Ковача на Scania Qualisport Torpedo (зійшов на десятому етапі і позбувся другого місця в загальному заліку) і тріумф Томаша Томечека на Tatra T815 (чех спромігся самотужки подолати вбивчі мавританські етапи і став другим в заліку вантажівок)!

Після фінішу нищівного етапу Амоджар-Акжужт (лише одному-єдиному учаснику вдалося подолати його з середньою швидкістю вище 65 км/год) не раз пролунали претензії, що з рівнем складності цієї спецділянки організатори явно передали куті меду – мовляв, довелося цілих шість-сім годин гребти по пустелі… Але ж не будемо забувати, що 15-20 років тому такі етапи були нормою на «Дакарі», коли 500-600 км часом з великими труднощами долали майже за десять годин, а багато учасників залишалися на ніч в пустелі. Ось в кого дійсно повинні були накопичитися чимало претензій до організаторів, так це у вболівальників і ЗМІ – особливо за майже повний провал з інформацією… Перш за все, мінімум повідомлень про рішення суддів (за що той чи інший екіпаж отримав штраф і т.д.) і особливості програми того чи іншого дня – подеколи доводиться лише здогадуватися про такі деталі, як бонусні контрольні пункти, за відмітку на яких екіпажу списують півгодини з його часу в загальному заліку. Хоча слід визнати, у «Дакара» в Південній Америці приблизно така ж проблема в інформаційному плані…

Мотоцикли, день 10 (Амоджар – Акжужт, СД 408 км)
1. Анжуш Олівейра (P, Yamaha WR 450F) 6:14.00
2. Чечі (I, KTM 450 EXC) +3.50
3. Агацці (I, Honda CRF 450 Rally) +11.36

Мотоцикли, день 11 (Акжужт – Сен-Луї, СД 219 км)
1. Агацці (I, Honda CRF 450 Rally) 2:00.39
2. Чечі (I, KTM 450 EXC) +1.59
3. Блекберн (GB, KTM 450 Rally) +6.35

Africa ECO Race, мотоцикли
1. Чечі (I, KTM 450 EXC) 47:21.53
2. Анжуш Олівейра (P, Yamaha WR 450F) +1:26.20
3. Олівейра Р. (P, Yamaha WR 450F) +6:43.27

Автомобілі, день 10 (Амоджар – Акжужт, СД 408 км)
1. Лор/Креспо (F, Buggy MD Optimus) 6:21.19
2. Серрадорі/Люркуен (F/B, Buggy MCM Original) +13.07
3. Гомес/Борсотто (F, Buggy MD Optimus) +22.53
4. Васильєв/Жильцов (RUS, Mini All4 Racing) +25.33
5. Бонневі/Амі (F, Can-Am Maverick X3) +37.35
6. Томасс/Ляррок (F, Buggy MD Optimus) +46.46

Автомобілі, день 11 (Акжужт – Сен-Луї, СД 219 км)
1. Гомес/Борсотто (F, Buggy MD Optimus) 1:36.19
2. Серрадорі/Люркуен (F/B, Buggy MCM Original) +1.42
3. Томасс/Ляррок (F, Buggy MD Optimus) +4.40
4. Лор/Креспо (F, Buggy MD Optimus) +9.10
5. Жерар/Делякур (F, Buggy MD Optimus) +10.54
6. Жюльєн Ж.-Н./Жюльєн Р. (F, Buggy MD Optimus) +11.26

Africa ECO Race, автомобілі
1. Серрадорі/Люркуен (F/B, Buggy MCM Original) 40:18.50
2. Васильєв/Жильцов (RUS, Mini All4 Racing) +1:07.31
3. Томасс/Ляррок (F, Buggy MD Optimus) +4:10.40
4. Вотьє/Брюсі (CH/F, Buggy MD Optimus) +6:11.53
5. Жюльєн Ж.-Н./Жюльєн Р. (F, Buggy MD Optimus) +6:41.46
6. Кротов/Циро (RUS/UA, BMW X3 CC) +9:24.39

Вантажівки, день 10 (Амоджар – Акжужт, СД 408 км)
1. Ван де Лар Я./Ван де Лар Б./Хьойгенс (NL, DAF FAV 85) 6:50.13
2. Томечек (CZ, Tatra T815 2T0R45) +21.45
3. Хондерт/Хуфнагелс/Гілліс (NL, DAF FAR 75360U) +23.53
4. Де Рой/Родевальд/Торральярдона (NL/PL/E, Iveco Powerstar Evo) +24.05
5. Ессерс/Конінкс/Лауверс (B, MAN TGA) +38.16
6. Говаре/Хіллеваре/Хелеваут (B, MAN TGA) +1:06.54

Вантажівки, день 11 (Акжужт – Сен-Луї, СД 219 км)
1. Де Рой/Родевальд/Торральярдона (NL/PL/E, Iveco Powerstar Evo) 1:48.36
2. Томечек (CZ, Tatra T815 2T0R45) +17.42
3. Ван де Лар Я./Ван де Лар Б./Хьойгенс (NL, DAF FAV 85) +20.30
4. Ессерс/Конінкс/Лауверс (B, MAN TGA) +29.10
5. Ван Велсен/Шотанус/Мегенс (NL, GINAF X2222) +29.49
6. Говаре/Хіллеваре/Хелеваут (B, MAN TGA) +30.31

Africa ECO Race, вантажівки
1. Де Рой/Родевальд/Торральярдона (NL/PL/E, Iveco Powerstar Evo) 45:00.53
2. Томечек (CZ, Tatra T815 2T0R45) +5:12.32
3. Ван де Лар Я./Ван де Лар Б./Хьойгенс (NL, DAF FAV 85) +6:49.12
4. Ессерс/Конінкс/Лауверс (B, MAN TGA) +11:40.22
5. Говаре/Хіллеваре/Хелеваут (B, MAN TGA) +16:00.20
6. Елфрінк/Шуттел (NL, Mercedes-Benz Zetros) +19:12.09

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Africa ECO Race, Team de Rooy

14-01-2018 941
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца