ACI Rally Monza: загадковий шейкдаун

Під час підготовки програми змагання організатори FORUM8 ACI Rally Monza трохи здивували багатьох уболівальників, коли поставили шейкдаун на темний час доби – заїзди на території Autodromo Nazionale di Monza (цього разу була запропонована траса довжиною 4,09 км) стартували о 18 годині за місцевим часом, тобто майже через півтори години після заходу сонця! Але після роздумів подібне рішення здалося логічним – адже в п’ятницю та суботу щонайменше три спецділянки на автодромі стартуватимуть або в сутінках, або вже після заходу сонця. Тож для учасників подібне тренування у темряві аж ніяк не буде зайвим! Сьогодні погода вирішила підвищити рівень складності на шейкдауні – до темряви додався ще туман, який суттєво знизив видимість. До речі, можна знову виділити головний плюс ралійних спецділянок, прокладених на території Autodromo Nazionale di Monza – величезна кількість варіантів конфігурації траси, що дозволяє кожного разу вигадувати якісь нові комбінації поворотів та прямих. Фактично, жоден «автодромівський» доп нинішнього ACI Rally Monza не повторює торішні варіанти – так що старі стенограми тут не надто допоможуть.

Попри дещо екстремальні умови, заїзди відбулися без помітних пригод – практично всі учасники з кожним проїздом помітно покращували свої результати. Найшвидшим став Калле Рованперя, який показав 2.55,1 і на третину секунди випередив Тьєррі Ньовілля – перший натяк фіна, що він має намір боротися з бельгійцем за «бронзу» в чемпіонаті, навіть всупереч 19 очкам відставання. Трохи здивували обидва екіпажі M-Sport Ford WRT, які разом дружно пробилися до Топ-5 – Адрієн Фурмо став третім, Гас Грінсміт п’ятим. Але після подібних «спалахів» на шейкдаунах зазвичай відразу виникає питання – чи вдасться фордівцям показати таку «жвавість» вже під час ралі, на повноцінних допах? Помітно «пригальмував» у темряві Себастьян Ож’є – лідер чемпіонату світу показав лише восьмий час, причому з майже чотирисекундним відставанням від лідера. З представників дивізіонів WRC-2 та WRC-3 найшвидшим виявився італієць Андреа Круньола – господар траси за кермом нового Hyundai i20 N Rally2 стрімко випередив усіх своїх «однокласників» (новий чемпіон WRC-2 Андреас Міккельсен хоч і став другим серед усіх екіпажів на техніці R5/Rally2, але відстав на 2,4 секунди).

Малоймовірно, що хтось готовий поручитися, що результати нічного та туманного шейкдауну досить точно показують співвідношення сил у вищій лізі… Швидше, вийшла демонстрація – хто готовий найближчими днями негайно кинутися в бій, знехтувавши можливими наслідками. Сьогодні найкраще це вдалося Рованпері, Ньовіллю та Фурмо – тепер залишається чекати на завтрашній день змагання, який запропонує учасникам сім спецділянок загальною довжиною 105,41 км (з них 66,14 км на традиційних асфальтових дорогах Північної Італії). Напевно, мало не найцікавіша новина приспіла буквально за кілька хвилин до початку шейкдауну – коли у M-Sport Ford WRT трохи несподівано підтвердили, що другим номером команди у 2022 році стане Гас Грінсміт, який складе компанію офіційному прем’єр-пілоту Крейгу Бріну. Враховуючи, що в резерві у M-Sport є ще француз Адрієн Фурмо (плюс на додачу команда веде переговори про часткову програму стартів для Себастьяна Льоба), можна дійти невтішного висновку – шанси побачити Андреаса Міккельсена в основному складі британської команди стрімко скочуються до нульової позначки… Виникає питання – що ж чекає нового чемпіона WRC-2 й ERC по завершенні сезону? Захищатиме свої нинішні титули чи знову піде у тест-пілоти?

ACI Rally Monza, шейкдаун (Топ-10)
1. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) 2.55,1
2. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +0,3
3. Фурмо/Коріа (F, Ford Fiesta WRC) +1,0
4. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +1,3
5. Грінсміт/Андерссон (GB/S, Ford Fiesta WRC) +1,3
6. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +3,3
7. Сунінен/Марккула (FIN, Hyundai i20 Coupe WRC) +3,4
8. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +3,7
9. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota Yaris WRC) +3,8
10. Сольберг/Едмондсон (S/GB, Hyundai i20 Coupe WRC) +5,8

© Павел Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, Hyundai

18-11-2021 53593
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца