ACI Rally Monza: повернення «джокера»

Так склалося, що цього тижня майже одночасно фінішують обидві головні міжнародні ралійні серії, причому тими ж змаганнями, що й рік тому – WRC закриває свій сезон у Монці, ERC наостанок «пофестивалить» на Канарських островах. Ще кілька місяців тому мало хто вірив, що ACI Rally Monza знову стане тим самим «джокером», який рятуватиме кінцівку сезону у світовій першості… Але скасування фіналу в Японії змусило функціонерів WRC Promoter GmbH згадати торішній досвід та повторно «ввіткнути» дублера з Італії до календаря WRC. На відміну від торішньої метушні, організатори ACI Rally Monza цього разу отримали набагато більше часу на підготовку свого змагання – це дозволило їм збалансувати маршрут та додати більше спецділянок поза межами Autodromo Nazionale Monza. Якщо минулого року співвідношення бойової дистанції СД на автодромі та дорогах загального користування становило 122,56 км та 116,64 км відповідно (тобто майже порівну), то зараз на класичних дорожніх допах заплановані вже 145,54 км (проти 108,92 км на автодромі та прилеглих територіях). Схоже, учасники повинні цілком схвалити такі зміни маршруту…

У вищій лізі кількість інтриг у боротьбі за вищі місця за підсумками сезону суттєво скоротилася. У боротьбі за титул в абсолюті француз Себастьян Ож’є випереджає свого єдиного суперника, валлійця Елфіна Еванса, на цілих 17 очок – треба дуже «постаратися», щоб програти у фіналі… Хоча все цілком можливо – щось подібне вже сталося з Евансом назад, коли він перед фіналом у Монці лідирував з перевагою 14 очок, але на другий день ралі вилетів із траси та програв титул. У Тьєррі Невілля зберігається невеликий шанс на друге місце, але для цього йому треба відіграти щонайменше 28 очок в Еванса – бельгійцю зараз краще частіше оглядатися назад, де за ним слідує Калле Рованперя, який відстає від нього на 19 очок (перевага солідна, але осічка цілком може позбавити Тьєррі «бронзи»). У командному заліку явна перевага на боці Toyota Gazoo Racing WRT, яка на 47 очок випереджає Hyundai Motorsport. Тут тойотівці можуть програти лише за дотримання відразу двох головних умов одночасно – «японці» набирають не більше чотирьох очок, при цьому «корейці» старанно виграють усе поспіль і набирають максимальні 52 очки. Напевно, чи не найбільша інтрига – як виступить Теему Сунінен, який у фіналі замінить Отта Тянака та вперше стартує за кермом Hyundai i20 Coupe WRC?

Очевидно, найбільше непередбачуваних сюрпризів у Монці отримаємо в обох заліках для техніки R5/Rally2 – навіть у категорії WRC-2, де ще на попередньому етапі в жовтні в Каталонії визначилися як чемпіон (Андреас Міккельсен), так і віце-чемпіон (Мадс Остберг). По-перше, тут триває запекла битва за титул у командному заліку – Toksport WRT з Андреасом Міккельсеном та Марко Буласією лише на 9 очок випереджає Movisport із Миколою Грязіним та Енріко Браццолі (рахунок поки що 211:202). Головного болю керівникам та екіпажам команд додає той факт, що тут у залік за підсумками сезону теж йдуть шість найкращих результатів із семи – при цьому Toksport WRT втрачає 25 очок, зате Movisport лише 15. Оскільки в командній категорії в Монці стартують лише чотири екіпажі (Міккельсен, Буласія, Грязін, Браццолі), то в обох команд однакове завдання – фінішувати у повному складі та здобути перемогу на етапі… Тобто варіант «просто доїхати та взяти хоча б десяток очок» тут не спрацює. Також цікаво спостерігати за Ярі Хуттуненом – фін після дивного звільнення з Hyundai Motorsport N раптом з’явився у складі M-Sport Ford WRT та виступить на Ford Fiesta Rally2!

Найзапекліша битва очікується в «приватній» категорії WRC-3, де за титул зчепляться француз Йоан Россель та поляк Каєтан Каєтановіч – зараз в обох по 127 балів (з урахуванням того, що в залік йдуть п’ять найкращих результатів). У FIA тільки сьогодні нарешті спромоглися закрити «грецьке питання» – апеляцію Росселя все ж відхилили, його дискваліфікацію на вересневому Acropolis Rally підтверджено, переможцем етапу залишається Каєтановіч. Зараз у Росселя «висять» 20 очок, а у Каєтановіча 18, тому всі підрахунки варіантів у Монці зводяться до простої формули – хто виграє фінал, той і чемпіон. А охочих втрутитися в цю битву фаворитів вистачає – Кріс Інгрем (воює за «бронзу» за підсумками сезону), Грегуар Мюнстер, Андреа Круньола (обидва на новеньких Hyundai i20 N Rally2)… Потішила кумедна спроба використати старий трюк і «протягнути» в залік WRC -3 досвідченого Стефана Лефевра (за правилами, француз не має права виступати в цій категорії, бо протягом останніх п’яти сезонів виступав у вищій лізі WRC як заводський пілот) – пілотом був заявлений його штурман Жіль де Тюркхейм… Але судді були напоготові та негайно причинили дверцята – повернули Лефевра з де Тюркхеймом на справжні позиції «пілот/штурман» і негайно вивели екіпаж із заліку WRC-3.

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото Toyota, Skoda, kajto.pl

17-11-2021 18332
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца