ACI Rally Monza: нестандартний фінал

«Ламаний-переламаний» сезон у WRC-2020 наближається до свого завершення – завтра стартує фінальний раунд, який буде базуватися на легендарній Autodromo Nazionale di Monza (фактично, нинішній форс-мажор і загальний колапс у світових ралі дозволив популярному Monza Rally Show отримати статус етапу WRC). Було чимало побоювань і претензій уболівальників, що чемпіонат світу на фініші отримає велику «карусельну» гонку на автодромі… Але маршрутний лист змыг потышити – заплановані 16 допів загальною довжиною 241,14 км (десять СД і 124,5 км на Монці, шість СД і 116,64 км на дорогах загального користування). Більш того, організатори зробили все можливе, щоб забезпечити якомога більш різноманітних конфігурацій допів на території Autodromo Nazionale di Monza – з використанням прилеглих другорядних доріжок і навіть гравійних фрагментів. І жодних «каруселей», як це було на попередніх Monza Rally Show, коли зазвичай «накручували» по 4-5 кіл, щоб отримати спецділянку довжиною від 40 до 50 км. Інтриги повинна додати погода – холоди та снігопади в Північній Італії вже змусили багатьох жартома перейменувати Rally Monza на Monza-Carlo Rally!

Яка ситуація склалася в чемпіонаті перед фінальним раундом? Почнемо з вищої ліги, де в абсолюті на титул претендують відразу чотири екіпажі – по два від Toyota Gazoo Racing (Елфін Еванс, Себастьян Ож’є) і Hyundai Motorsport (Тьєррі Ньовілль, Отт Тянак). Поки що головними фаворитами першості є Еванс й Ожьє, які будуть з’ясовувати, чим завершиться їх протистояння – або Себастьян здобуде свій сьомий титул, або Елфін стане третім в історії представником Великобританії, який виграв чемпіонат світу (після Коліна МакРея та Річарда Бернса). А ось шанси Ньовілля та Тянака виглядають досить невеликими – все ж їм у фіналі необхідно якось відіграти 24 і 28 очок відставання відповідно (це при тому, що в Монці можна здобути максимум 30 очок). Набагато більш напружена боротьба очікується в командному заліку, де рахунок в матчі Hyundai та Toyota поки 208:201 на користь корейської марки… Чи зможе M-Sport Ford WRT влізти в цю битву і сплутати лідерам всі карти? З одного боку, британській команді втрачати нічого – можна «розважитися» наостанок. З іншого, у M-Sport не приховують, що «доїжджають» сезон, економлять на тестах і шукають бюджет на наступний рік.

У «заводський» категорії WRC-2 розгортається битва скандинавів Понтуса Тідеманда та Мадса Остберга за титул – за принципом «Переможець етапу отримує все». При цьому Toksport WRT спеціально запросив у компанії до Понтуса досвідченого чеха Яна Копецкого зі Skoda Motorsport. У WRC-3 багато «математичних» ігор через формат «Чотири кращих зі п’яти» – лідеру, болівійцю Марко Буласії, є що втрачати (до 12 очок), а у його головних суперників, фіна Ярі Хуттунена та поляка Каєтана Каєтановіча, ситуація «Все здобуте в Монці залишиться з ними». Найцікавіше, що якраз у Хуттнена найбільший накат на асфальті цієї осені – три ралі в Польщі й Італії, понад 300 км на цьому покритті. Чи вдасться фіну ефективно використати цей козир у Монці? В J-WRC свій трилер, бо там працюють відразу три ключові чинники – формула «3 кращих результати зі 4», коефіцієнт 1,5 для фінального етапу (37,5 очок за перемогу замість звичних 25), призові бонуси за кожен виграний СД (в Монці бонусний «резерв» становитиме максимум 16 очок). Тут очікується балтійсько-скандинавська битва на асфальті – латвієць Мартіньш Сескс проти шведа Тома Крістенссона та фіна Самі Паярі…

Чемпіонат світу, пілоти (після шести етапів)
1. Еванс (GB) – 111
2. Ож’є (F) – 97
3. Ньовилль (B) – 87
4. Тянак (EE) – 83
5. Рованперя (FIN) – 70
6. Сунінен (FIN) – 44
7. Лаппі (FIN) – 38
8. Сордо (E) – 26
9. Брін (IRL) – 25
10. Льоб (F) – 24

Кубок виробників (після шести раундів)
1. Hyundai Motorsport – 208
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 201
3. M-Sport Ford WRT – 117
4. Hyundai 2C Competition – 8

Залік WRC-2 (після шести раундів)
1. Тідеманд (S) – 105 (5 стартів)
2. Остберг (N) – 87 (4 старти)
3. Фурмо (F) – 66 (5 стартів)
4. Вейбю (N) – 51 (5 стартів)
5. Грязін (RUS) – 51 (5 стартів)

Залік WRC-3 (після шести раундів)
1. Буласія (BOL) – 70 (4 старти)
2. Хуттунен (FIN) – 68 (3 старти)
3. Каєтановіч (PL) – 55 (4 старти)
4. Сольберг О. (S) – 43 (4 старти)
5. Кьямен (F) – 28 (3 старти)

Залік Junior WRC (після трьох етапів)
1. Сескс (LV) – 68
2. Крістенссон (S) – 58
3. Паярі (FIN) – 54
4. Сальдівар (PY) – 34
5. Поллара (I) – 19

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото elfynevans.com, Bogdan Barabas

02-12-2020 40563
Сайт Rally.ua 2022 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца