ACI Rally Monza: фінальний тріумф Ож’є та Toyota

Фінальний день фінального раунду чемпіонату світу 2021 року майже відразу «заспокоїв» тих уболівальників, яким у п’ятницю та суботу весь час здавалося, що на трасах ACI Rally Monza відбувається замало подій… Сьогодні було заплановано лише три спецділянки на території Autodromo Nazionale di Monza загальною довжиною 39,53 км. Але навіть такої відносно невеликої дистанції цілком вистачило, щоб уболівальники не раз схопилися за серце… Особливо вразив епізод Себастьяна Ож’є, який на першому ж ранковому допі ефектно, зі снопом іскор, «черкнув» переднім колесом по бетонному блоку в одній зі «шпильок». Залишається вражатись тому, що цей ефектний інцидент не мав жодних серйозних наслідків – тільки великі «садна» на колісному диску (тобто не було ні проколу, ні пошкодження підвіски)! А ось коли запустили спецділянку Serraglio (вона ж майбутній Power Stage), новини посипалися одна за одною – Гаса Грінсміта й Олівера Сольберга розвернуло, в Елфіна Еванса двічі заглух двигун (втратив майже чверть хвилини), Такамото Кацута в одному з поворотів врізався в бар’єр і «підвернув» переднє колесо… Японцеві пощастило, що на автодромі після кожного допа запланований сервіс – машину все ж встигли швидко впорядкувати перед Power Stage.

Організатори не стали перевантажувати головну стартову групу перед фінальним допом – першими на трасу вирушили два найшвидших екіпажі WRC-2 (Миколи Грязіна й Ярі Хуттунена), після чого прийшла черга всіх десяти екіпажів на техніці WRC. У підсумку Грязін зі Хуттуненом не стали форсувати події та спокійно, без пригод фінішували… Микола приніс Movisport перемогу на ралі (пізніше успішний фініш Енріко Браццолі підтвердив, що Movisport все ж переграла Toksport WRT і здобула титул серед команд WRC-2). Ярі у своєму першому ж старті за кермом Ford Fiesta Rally2 виграв етап WRC-2 у заліку екіпажів (крім того, фін в останній момент випередив Марко Буласію та завоював «бронзу» за підсумками сезону). Забігаючи наперед, слід відзначити шалений фінал битви за титул у WRC-3 – на передостанньому СД Йоан Россель раптом провалився на третє місце, що означало для нього остаточну поразку за підсумками сезону… Але на Power Stage француз атакував стрімголов, виграв фінальний доп, відібрав у Каєтана Каєтановіча друге місце в ралі, набрав 23 очки – цей результат приніс йому чемпіонський титул (у підсумку Россель виграв у Кайто з рахунком 130:127)!

Після такого нервового ранкового старту з численними пригодами фінальна спецділянка для представників вищої ліги минула відносно спокійно – єдиним помітним інцидентом стали проблеми Олівера Сольберга, який двічі заглушив двигун свого Hyundai i20 Coupe WRC (щоправда, це не завадило йому завершити ралі на п’ятій позиції, що стало для шведа новим особистим рекордом на етапах чемпіонату світу). Підсумки Power Stage вийшли напрочуд логічними – найбільше зусиль доклали саме ті екіпажі, яким майже не було чого втрачати в загальному заліку чемпіонату. Найкращий час показав Тьєррі Невілль, який завдяки вкрай невпевненому виступу Калле Рованпері у Монці ще вчора фактично гарантував собі третє місце у загальному заліку WRC-2021. Найбільше вразив Такамото Кацута, який швидко прийшов до тями після інциденту на попередній спецділянці, показав другий час і записав на свій рахунок чотири призових очки… Відразу згадалося, що рік тому японець теж блиснув на самому фініші ACI Rally Monza – тоді він виграв Power Stage. Тим часом обидва головних екіпажі Toyota Gazoo Racing WRT спокійно дограли фінальний етап – Елфін Еванс та Себастьян Ож’є на Power Stage фінішували четвертим та п’ятим, завдяки чому зберегли переможний дубль у змаганні!

Залишається визнати, що тойотівці на чолі з Себастьяном Ож’є спромоглися ефектно завершити чемпіонський сезон – переможний дубль на фінальному етапі остаточно продемонстрував повну перевагу Toyota Gazoo Racing WRT цього року. Залишається лише підраховувати численні здобутки японської марки та її екіпажів за підсумками WRC-2021. По-перше, Себастьян Ож’є став уже восьмиразовим чемпіоном світу – за цим показником він поступається лише Себастьяну Льобу з дев’ятьма титулами. По-друге, француз цього року відкрив та закрив сезон перемогами (подібні досягнення були у нього також у 2014-2015 роках, під час його виступів у Volkswagen Motorsport). По-третє, перемога Ож’є на ACI Rally Monza стала ювілейною для Франції – тепер її пілоти мають рівно 200 виграних етапів чемпіонату світу! Цікаво, що з цих 200 перемог три чверті (точніше, 153) припадають на частку «Великої французької трійки» – Себастьяна Льоба (79), Себастьяна Ож’є (54) та Дідьє Оріоля (20)! По-четверте, для Toyota цей сезон став найкращим в історії – японська марка виграла 9 етапів із 12 (кпопередній рекорд тримався з 1993 року, коли Toyota здобула 7 перемог на 13 етапах).

Power Stage
1. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) 10.04,4
2. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota Yaris WRC) +3,4
3. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +3,5
4. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +3,5
5. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) +3,8

FORUM8 ACI Rally Monza (попередні підсумки)
1. Ож’є/Інграссіа (F, Toyota Yaris WRC) 2:39.08,6
2. Еванс/Мартін (GB, Toyota Yaris WRC) +7,3
3. Сордо/Каррера (E, Hyundai i20 Coupe WRC) +21,3
4. Ньовілль/Відаге (B, Hyundai i20 Coupe WRC) +32,0
5. Сольберг/Едмондсон (S/GB, Hyundai i20 Coupe WRC) +1.32,0
6. Сунінен/Марккула (FIN, Hyundai i20 Coupe WRC) +2.22,6
7. Кацута/Джонстон (J/IRL, Toyota Yaris WRC) +2.34,5
8. Грінсміт/Андерссон (GB/S, Ford Fiesta WRC) +2.50,2
9. Рованперя/Халттунен (FIN, Toyota Yaris WRC) +4.49,6
10. Круньола/Ометто (I, Hyundai i20 N Rally2) +9.06,9

Чемпіонат світу, пілоти (попередні дані)
1. Ож’є (F) – 230
2. Еванс (GB) – 207
3. Ньовілль (B) – 176
4. Рованперя (FIN) – 142
5. Тянак (EE) – 128
6. Сордо (E) – 81
7. Кацута (J) – 78
8. Брін (IRL) – 76
9. Грінсміт (GB) – 64
10. Фурмо (F) – 42

Кубок виробників (попередні дані)
1. Toyota Gazoo Racing WRT – 520
2. Hyundai Motorsport – 462
3. M-Sport Ford WRT – 201
4. Hyundai 2C Competition – 68

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото WRC.com, Saintéloc Racing, Hyundai, Toyota

21-11-2021 21190
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца