Abu Dhabi Desert Challenge: битви та репетиції

Оскільки цього року в листопаді-грудні на Близькому Сході заплановано одразу два великих ралі-рейди (Abu Dhabi Desert Challenge в ОАЕ 6-11 листопада, тобто вже найближчими днями, та Hail International Rally в Саудівській Аравії 6-11 грудня), то всі події на цих змаганнях старанно досліджуватимуть буквально під мікроскопом. Головне питання – чи можливо результати цих ралі-рейдів якось «приміряти» до майбутнього саудівського «Дакару»-2022, який стартує менш як за два місяці? Все ж головна проблема при спробах якось оцінити співвідношення сил – багато визнаних фаворитів у заліку автомобілів після завершення нинішнього Кубка світу негайно пересядуть на зовсім нову техніку категорії Т1+, справжні можливості якої досі не відомі (насамперед, мова про швидкість та надійність прототипів наступного покоління). Плюс в обох категоріях легких багі SSV/UTV (групи Т3 і Т4) йдуть свої технічні «революції», які повинні максимально віддалити за рівнем підготовки ці дві групи – прототипи T3 стануть ще більш «зарядженими» (щоправда, відразу виникає питання, чи допоможе це підвищити їхній рівень надійності та витривалості), «серійні» Т4 заженуть у більш жорсткі рамки обмежень (зменшення діаметру рестриктора, зниження рівня максимальної швидкості)…

Цього року організатори Abu Dhabi Desert Challenge запропонували учасникам два трохи різних маршрути. Для мотоциклістів заплановано пролог у суботу плюс п’ять великих спецділянок (у сумі назбиралося майже 1360 км бойової дистанції), натомість для учасників на автомобілях та SSV/UTV пролог не передбачено (п’ять етапів та приблизно 1340 км). Слід взяти до уваги той факт, що ралі-рейд в ОАЕ є ще фінальним етапом FIM Cross-Country Rallies World Championship – правда, особливого ажіотажу заводських команд він не викликав. Заявилося лише вісім заводських пілотів – по одному від Red Bull KTM Factory Racing (Маттіас Валькнер, який ще в Марокко достроково здобув титул) і GasGas Factory Racing (Деніел Сандерс), по три від Monster Energy Yamaha Rally Official Team (Рос Бранч, Ендрю Шорт, Адрієн Ван Беверен) та Hero MotoSports Team Rally (Себастьян Бюлер, Жуакін Родрігеш, Франко Каймі). Основна інтрига полягає в тому, хто стане другим та третім призерами чемпіонату світу за підсумками сезону – тут все зводиться до протистояння Сандерса та ван Берверена (49 і 42 очки відповідно). Теоретично, до «срібла» чи «бронзи» в серії можуть дотягнутися ще чотири пілоти – Каймі (на його рахунку зараз 33 очки), Шорт (30), Родрігеш (28) і навіть Бюлер (24).

Міжнародний автомобільний залік Abu Dhabi Desert Challenge налічує три десятки учасників. Як завжди, в центрі уваги опиняться мінімум три головні претенденти на титул – Нассер Аль-Аттія (вирішив продовжити боротьбу за титул за кермом Toyota Hilux, хоча після перемоги в Марокко він начебто погрожував остаточно перейти на роботу з Toyota GR DKR Hilux T1+), Язід Аль- Раджі й Лусіо Альварес (за вдалих для них обставин обидва можуть очолити загальний залік Кубка світу)… X-raid Team виставив відразу три «клієнтських» Mini JCW Buggy – для Дениса Кротова, Якуба Пшигоньского та Себастьяна Альперна. Невже саме ці три екіпажі поведуть у бій задньопривідні багі Mini на Дакарі-2022? Чи все ж можливі також інші варіанти? З особливим нетерпінням усі чекали десанту на новій техніці – два Prodrive BRX Hunter T1+ (Себастьян Льоб, Хоан Рома), по одному Toyota GR DKR Hilux T1+ (Ерік ван Лон) і Ford Raptor RS CC T1+ (Мартін Прокоп). Але в останній момент команда BRX відмовилася від виступу в ОАЕ – недавно на тестах при дозаправлянні бойового прототипу виникла пожежа, постраждав один із механіків. У Prodrive вирішили зосередитися на розслідуванні обставин цього інциденту та відповідному доопрацюванні техніки – щоб уникнути подібних ексцесів у майбутньому…

У категорії Т3 вся увага зосереджена головним чином на битві всіх трьох основних претендентів на титул – Крістіни Гутьєррес (69,5 очок), Фернандо Альвареса (58) та Павла Лебедєва (53,5). Карти могли б сплутати також два одноклубники Гутьєррес зі Red Bull Off-Road Junior Team, Гійом де Мевіус і Сет Куінтеро, але на них чекає виступ поза міжнародним заліком – обидва пілотуватимуть прототипи Overdrive OT3 у версії 2022 року (фактично, велика тестова програма перед «Дакаром»). У «серійній» категорії Т4 складається наступна картина – американець Остін Джонс має непоганий шанс вже в ОАЕ достроково стати володарем Кубка світу (на його рахунку 69 очок проти 44 у найближчого переслідувача, нідерландця Кеєса Колена). Але в цю дуель неодмінно намагатимуться «вламатися» італієць Еудженіо Амос (41 пункт) і поляк Арон Домжала (28,5) – у випадку якоїсь грандіозної «халепи на виживання» у них миттєво з’являться цілком реальні шанси на титул… Загалом, при підрахунку різноманітних математичних комбінацій у всіх без винятку заліках (абсолют, Т3, Т4) варто пам’ятати, що в залік Кубка світу за підсумками сезону підуть тільки чотири найкращих результати з шести – тобто існує досить висока ймовірність, що матимемо суперфінал у грудні в Саудівській Аравії…

© Павло Скобленко/Rally.UA
© Фото KTM, thepeninsulaqatar.com, motorsport.com

Новини та коментарі зі світу ралі-рейдів на Telegram-каналах
https://t.me/crosscountryrallynews
https://t.me/crosscountryrally

06-11-2021 23824
Сайт Rally.ua 2017 ©
Использование материалов сайта возможно только с письменного согласия владельца